صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در مراکز سالمندان آمریکا؛ مرگ بی سابقه بیش از ۱۰ هزار سالمند

۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶:۵۶
کد خبر: ۶۱۵۸۶۴
ویروس کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان آمریکا را به شدت تحت الشعاع قرار داده و تخلفات باعث شده تا بیش از ۱۰ هزار سالمند در این مراکز، قربانی سوء مدیریت شوند.
-شیوع ویروس کرونا در جهان، بخش‌های متعددی از جوامع را تحت تاثیر پیامدهای منفی خود قرار داده است.

یکی از این بخش‌ها که در برخی از کشور‌ها جمعیت قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد، مراکز نگهداری سالمندان است که در بحران کرونا شمار قابل توجهی از سالمندان را به کام مرگ کشانده است.

سازمان بهداشت جهانی، می‎گوید «نیمی از جمعیت قربانیان کرونا در جهان، جمعیت سالمندان هستند.»

اما آمریکا به عنوان از این قاعده مستثنا نیست و شمار جان باختگان سالمند در مراکز نگهداری، میزان قابل توجهی را نشان می‌دهند.

تجزیه و تحلیل پایگاه ProPublica با استفاده از یافته‌های بازرسان خدمات پزشکی نشان می‎دهد که عملکرد نامناسب در مراکز نگهداری از سالمندان می‌تواند ریشه در شیوع گسترده ویروس کرونا در این مراکز داشته باشد.

پایگاه «نیوزویک»، می‎گوید «خطا‌های قابل پیشگیری از جمله کمبود کارمندان و بهداشت ضعیف به همراه کمبود تجهیزات محافظتی نقش مهمی در تبدیل شدن خانه سالمندان به کانون شیوع کرونا داشته است.»

بنابر این گزارش، فعالیت پرسنل بدون تجهیزات محافظتی باعث شده است تا ویروس کرونا به راحتی و به سرعت میان سالمندان گسترش یابد.
 


بر اساس آمار‌ها، تا تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین) ۳۸ نفر از ساکنان و ۱۰ نفر از پرسنل  مرکز Enumclaw به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۵ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

شواهد نشان از آن دارند که در این مرکز اقدام‌های مناسب برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نگرفته است.

«نیوزویک»، می‎گوید که در ۸ مرکز دیگر نگهداری از سالمندان، تخلفات مشابه رخ داده است و سهل انگاری مدیران باعث شیوع این ویروس در میان سالمندان شده است.

آمار بنیاد «کایزر» نشان می‎دهد از جمعیت ۱.۳ میلیون سالمند در مراکز نگهداری بیش از ۱۰ هزار نفر تاکنون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

هزاران نفر در خانه سالمندان آمریکا در حالی به دلیل سوء مدیریت در این کشور قربانی می‌شوند که برخی از کارشناسان بر این باورند که آمار واقعی جان باختگان در این مراکز بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است چرا که تست تشخیص به درستی انجام نشده و آمار اصلی گزارش نمی‌شوند.

شمار قربانیان ویروس «کرونا» در آمریکا به بیش از ۵۴ هزار نفر و تعداد مبتلایان از مرز ۹۶۰ هزار نفر عبور کرد.

دانشگاه «جانز هاپکینز»، می‎گوید با جان باختن ۲ هزار و ۴۹۴ نفر در آمریکا بر اثر کرونا طی مدت ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان به ۵۴ هزار و ۲۵۶ نفر افزایش یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *