صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شتاب گیری کرونا در زندان‌های انگلیس؛ امکان فاصله گذاری در زندان‎های آمریکا وجود ندارد

۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷:۴۹
کد خبر: ۶۱۵۴۵۱
پایگاه اسکای نیوز در مطلبی با اشاره به اینکه وضعیت زندان‎های انگلیس به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا بسیار بحرانی شده می‎گوید که امکان فاصله گذاری در زندان‎های آمریکا نیز به دلیل جمعیت بالای زندانیان وجود ندارد.

- دولت انگلیس هفته آینده با روند قانونی در دادگاه مواجه می‌شود تا هزاران نفر از زندانیان این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا آزاد کند.

به گزارش پایگاه شبکه اسکای نیوز، پس از متوقف شدن روند آزادی زندانیان در انگلیس، ۲ مورد از موسسات حامی حقوق زندانیان از وزارت دادگستری این کشور خواسته اند تا روز دوشنبه روند آزادی زندانیان را از سر گیرد.

«فرانسس کروک»، مدیر اجرایی موسسه خیریه «هاوارد لیگ»، در این باره می‌گوید «روند شیوع ویروس کرونا در زندان‌های انگلیس در حال شتاب گیری است و امید برای محافظت از زندانیان در حال از بین رفتن است.»

«کروک»، می افزاید «وزرا باید سریعا با این چالش مقابله کنند و از بروز یک فاجعه بهداشت عمومی جلوگیری کنند.»

بر اساس تازه ترین آمارهای انتشار یافته، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس، به ۱۴۳ هزار و ۴۶۴ نفر رسیده و ۱۹ هزار و ۵۰۶ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

بیشتر بخوانید:

 

این درخواست در حالی صورت می‌گیرد که جدیدترین بررسی‌ها نشان می‎دهند که وضعیت زندان‌ها در بسیاری از کشور‌ها و به ویژه در آمریکا بحرانی است.

اسکای نیوز، می‎گوید «به دلیل جمعیت بالای زندان‌ها، اتخاذ اقدامات لازم برای فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات بهداشتی در زندان‌های کشوری مانند آمریکا امکان پذیر نیست.»

برآورد‌های صورت گرفته حاکی از آن است که در بیش از ۱۰۰ کشور جهان وضعیت زندان‌ها به دلیل ازدحام جمعیت و کمبود بودجه در بحبوحه کرونا بحرانی گزارش شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *