صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پشت پرده برداشته شدن لوگوی یک اپراتور تلفن همراه از پیراهن پرسپولیس

۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۲۶۶
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
لوگوی یک اپراتور تلفن همراه بنا به دلایل جالبی از روی پیراهن تیم فوتبال پرسپولیس برداشته شد.

- باشگاه پرسپولیس چند ماه پیش و در زمان محمدحسن انصاری‌فرد، پس از ۳ سال همکاری با ایرانسل به عنوان اسپانسر و مجری اسپانسری، لوگوی بزرگ این شرکت که در قسمت جلوی پیراهن حک شده بود را به گوشه بالای پیراهن انتقال داد.

این اتفاق در شرایطی رقم خورد که اسپانسر مورد اشاره در چند سال گذشته مبلغ خوبی را به باشگاه پرسپولیس تزریق کرده بود و این مسئله ابهامات زیادی داشت. در این گزارش پشت پرده چرایی این اتفاق را می‌خوانید:

چرا درآمد‌ها مدیریت نشد؟
از زمان آغاز همکاری ایرانسل با پرسپولیس، مبالغ خوبی از طرف اسپانسر به باشگاه تزریق شد. مبالغ آنقدر زیاد بود که به غیر از برطرف کردن نیاز‌های باشگاه، باعث شد مدیران هم دست به ولخرجی بزنند! مثلا قرارداد بازیکنان را چند برابر کنند یا پاداش‌های آن‌چنانی پرداخت کنند. حالا سوال اینجاست؛ چرا آن زمان که درآمد از طرف اسپانسر خوب بود، مدیریت خوبی انجام نشد و به جای ولخرجی‌های غیرضروری، این پول‌ها جمع نشد تا در روز‌های سخت پرسپولیس کمک حال باشگاه باشند.

تبلیغات مجانی روی پیراهن پرسپولیس؟!
چند سالی بود که لوگوی اپراتور تلفن همراه به عنوان اسپانسر اصلی پرسپولیس روی پیراهن سرخپوشان وجود داشت. حالا  گفته شده در قرارداد جدید فی‌مابین هیچ مبلغی بابت وجود لوگوی ایرانسل روی پیراهن پرسپولیس تعیین نشده و عملا این تبلیغ رایگان است؛ هرچند از راه‎‌های دیگر از این شرکت به حساب پرسپولیس پول رسیده است.

چرا لوگو برداشته شد؟
روزی که طرفین قرارداد جدید را امضا کردند، یک سامانه پیامکی با سرشماره ۳۰۳۰ به هواداران معرفی شد. سامانه‌ای که با ادعای خود مسئولان ایرانسل بیش از یک میلیون و پانصد هزار کاربر داشت. این یعنی مبلغ خوبی از طریق همکاری جدید به باشگاه، ایرانسل و شرکت توسعه مبنا به عنوان مجری اسپانسری می‌رسید.

در یک سال گذشته اما تعداد کاربر‌های سامانه پیامکی به شدت کاهش پیدا کرد؛ به طوری که گفته می‌شود در حال حاضر تنها چیزی حدود ۲۰۰ هزار کاربر عضو این سامانه هستند. ورود وزیر ارتباطات به موضوع سامانه‌های پیامکی پولکی در کنار برخی لجبازی‌های مجازی باعث شد تا کاربر‌های سامانه هواداری پرسپولیس به شدت ریزش کنند. همین مسئله زمینه‌ساز شد تا انصاری‌فرد از مدیران ایرانسل بخواهد لوگوی این شرکت از روی پیراهن پرسولیس به عنوان اسپانسر اصلی حذف شود، ولی به پاس سال‌ها خدمات، لوگو همچنان گوشه پیراهن وجود داشته باشد.

به گزارش میزان، به این ترتیب به خاطر ریزش کاربر‌ها در سامانه پیامکی، مبلغ هنگفتی که از این طریق به باشگاه پرسپولیس می‌رسید، از بین رفت تا باشگاه پرسپولیس یک منبع مهم درآمدی را از دست بدهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *