صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۸۵ درصدی پروند‌ها در مراکز مشاوره و مددکاری ناجا به صلح می انجامد

۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰:۵۶
کد خبر: ۶۱۴۵۷۶
معاون اجتماعی پایتخت از صلح و سازش ۸۵ درصدی دعاوی ارجاع شده به دوایر اجتماعی کلانتری‌ها و دوایر مشاوره سرکلانتری‌های ۱۱ گانه خبر داد و گفت: این خدمات رایگان است.

به گزارش گروه جامعه ، سرهنگ "مراد مرادی" معاون اجتماعی پایتخت گفت: براساس نظریه دکترین و راهبرد‌های سردار فرماندهی ناجا، پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است و آموزش و تربیت مولفه اصلی عملیاتی کردن این راهبرد است.

وی اظهار کرد: با تأکید سردار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در سال ۹۸ اقدامات جدی در خصوص تقویت و توسعه دوایر اجتماعی مشاوره و مددکاری در کلیه کلانتری‌های پلیس پایتخت صورت گرفت و با بهره گیری از نیرو‌های متخصص دارای تحصیلات عالیه در رشته‌های تربیتی، روان شناسی، جامعه شناسی و حقوق نسبت به رسیدگی به پرونده‌های طرح شده در کلانتری‌ها پرداخته و نتیجه آن مصالحه ۸۵ درصدی است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه علاوه بر دوایر اجتماعی کلانتری‌ها که کارشناس مددکاری و مشاوره در آن مستقر باشند در کلیه سرکلانتری‌های ۱۱ گانه این فرماندهی نیز دوایر مشاوره فعال می‌باشند، گفت: کارشناسان مستقر در دوایر مشاوره سرکلانتری به خدمات مشاوره تخصصی می‌پردازند.
وی تصریح کرد: کارشناسان دوایر مشاوره سرکلانتری‌ها در حوزه‌های خانوادگی، فردی، تربیتی، بالینی، اجتماعی، روانسنجی، حقوقی، تحصیلی، شغلی، ازدواج تخصص دارند و پرونده‌های تخصصی دوایر اجتماعی کلانتری‌ها که نیاز به برگزاری جلسات تخصصی مشاوره و بالینی دارند به این دوایر ارجاع می‌شود.
این مقام انتظامی برشمرد: دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود سلامت شهروندان و خانواده‌ها و برای توسعه وتقویت خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌ها ایجاد شده است.
سرهنگ مرادی با بیان اینکه کارشناسان دوایر اجتماعی کلانتری‌ها و مراکز مشاوره سرکلانتری‌ها در ۶ حوزه اختلافات خانوادگی، مشکلات روانی و فردی، نزاع و درگیری، اجتماعی، حقوقی مهارت دارند، ابراز داشت: ۸۵ در صد از پروند‌های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری‌ها به صلح و سازش انجامیده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این خدمات به صورت حضوری و تلفنی بوده و با توجه به شیوع ویروس کرونا شهروندان می‌توانند با تماس تلفنی به مراکز مشاوره و مددکاری با کارشناس مربوط ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.


برچسب ها: پلیس مشاوره

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *