صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شیوع کرونا و سایه شورش های اجتماعی بر سر آمریکا و اروپا

۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۱۴۵۵۲
شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اروپا و همچنین محدودیت‌های اعمال شده برای مهار آن، تظاهرات‌هایی را در پی داشته که می‌تواند مقدمه‌ای برای شورش‌های بزرگ‌تر شود.

به گزارش گروه بین الملل ؛ روند صعودی شیوع کرونا در آمریکا و کشور‌های اروپایی موجب شد تا این کشور‌ها تدابیری را برای مهار این ویروس اجرا کنند که قرنطینه و محدودیت آمد و شد از جمله این اقدامات هستند.

آمریکا و کشور‌هایی مانند فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان که شمار بالایی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند، اقدام به تعطیل کردن مشاغل و اجرای محدودیت آمد و شد در شهر‌ها کردند.

اما این اقدامات با پیامدهای بسیاری نیز همراه بوده و نگرانی از وقوع شورش یکی از این پیامدهاست که بر اساس گزارش وبسایت «استاتیستا»، بسیاری در باره آن ابراز نگرانی کرده اند.

پیش از آغاز قرنطینه، این کشور‌ها شاهد هجوم گسترده مردم به فروشگاه ها، سرقت و درگیری بودند و وحشت در میان شهروندان افزایش یافت.

اکنون مدت‌ها از اجرایی شدن قرنطینه گذشته و در کشور‌هایی مانند آمریکا و فرانسه که همچنان آمار بالایی از ابتلا را گزارش می‌دهند، از سویی امکان لغو محدودیت‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر تعطیلی کسب و کار‌ها خشم بسیاری را برانگیخته است.


طی هفته اخیر اعتراضاتی در برخی از ایالت‌های آمریکا روی داد و کارشناسان و تحلیلگران از دامنه دار شدن این اعتراضات خبر می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:

 

افزایش سرقت نیز موضوعی است که افزایش آن در آمریکا نگرانی‌هایی را در این کشور در پی داشته است.

علاوه بر آمریکا، به تازگی فرانسه نیز شورش‌هایی را در برخی مناطق گزارش داده که این شورش ها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده است.

اطلاعاتی که در وبسایت استاتیستا، منتشر شده نشان می‌دهد که نگرانی درباره شورش و سرقت در کشور‌های آمریکا، انگلیس و آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

در همین حال پایگاه «اینسایدر» نیز در گزارشی به تظاهرات اخیر در آمریکا پرداخته و می‌نویسد که تظاهرات در میشیگان و تگزاس تنها شروع ماجراست و متخصصان هشدار می‌دهند که تظاهرات، سرقت و صف‌های غدای بیشتری پیش روی آمریکا قرار دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *