صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کشور‌هایی که نرخ ابتلا به کرونا در آنها تک رقمی شده است

۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۱۵۵
کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان سه کشور آسیایی هستند که توانستند نرخ روزانه ابتلا به کرونا را در کشورهایشان به زیر ۱۰ مورد در روز برسانند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ در حالی که بحران شیوع «کرونا» همچنان در سراسر جهان قربانی می‌گیرد، برخی از کشور‌ها موفق شده اند، نرخ ابتلای روزانه خود را به زیر ۱۰ مورد برسانند.

براساس جدیدترین آمارها، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و ۱۶۵۰۸۲ نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند؛ ۶۲۵۳۰۴ نفر نیز این بیماری بهبود یافته و وضعیت ۱۵۶۲۹۴۰ مبتلا به این بیماری نیز پایدار گزارش شده است.

نکته قابل توجه گذشته از شمار کشور‌ها و مناطقی که کرونا به آنها راه نیافته، موفقیت برخی از کشور‌ها در تک رقمی کردن شمار روزانه مبتلایان به کرونا است.

به گزارش «وُکس»، از جمله کشور‌های موفق در این زمینه «کره جنوبی» است که در اوایل سال جاری بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در خارج از چین به خود اختصاص داده بود.
 
براساس جدیدترین آمار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی، این کشور در روز یکشنبه تنها ۵ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد.

ثبت ۵ مورد ابتلا به کرونا در روز برای نخستین بار از ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) تاکنون در کره جنوبی رخ داد.
 
علت موفقیت کره جنوبی در دستیابی به این مهم، رعایت دقیق فاصله اجتماعی، آزمایش گروهی کرونا و ردیابی دقیق مبتلایان اعلام شده است.
 

«هنگ کنگ» دیگر کشور آسیایی است که موفق شده نرخ ابتلای روزانه به کرونا را تک رقمی کند.

این کشور نیز که مانند کره جنوبی شاهد رشد سریع شیوع کرونا در روز‌ها و هفته‌های نخست بروز این بحران بود، از طریق نظارت دسته جمعی، جداسازی افراد بیمار و محدودیت‌های سختگیرانه مسافرتی موفق شد آمار ابتلای روزانه را تک رقمی کند. این امر سبب شده تا مقام‌های این کشور به فکر کاهش تدریجی محدودیت‌ها باشند.

«تایوان»، سومین کشوری که موفق به تک رقمی کردن آمار روزانه مبتلایان خود شده، این اقدام را از طریق محدودیت‌ های سختگیرانه مسافرتی انجام داد.

باید توجه داشت که سرمایه گذاری در عرصه پزشکی و بهداشتی و جغرافیای جزیره‌ ای به این دو کشور کمک زیادی برای کنترل شیوع کرونا کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *