صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اروپا زیر سایه کرونا؛ سودجویی مافیای ایتالیا از بحران ویروسی

۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۳۹۰۷
بحران کرونا در سراسر جهان در اروپا منجر به سوءاستفاده سازمان ها و گروه های مافیایی از شرایط اضطراری پیش آمده، شده است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ همزمان با پیشرفت بحران «کرونا» در سراسر جهان و مختل شدن امور در کشور‌های مختلف از طریق شیوع گسترده که تا کنون بیش از ۲ میلیون و سیصد هزار نفر را مبتلا و ۱۶۰۸۱۸ نفر را به کام مرگ فرستاده، گروه‌های مافیایی در «ایتالیا» و سراسر اروپا به عنوان یکی از بحران زده‌ترین کشور‌های جهان و شماری دیگر از کشور‌ها برای سوءاستفاده از بحران مذکور خیز برداشته و اقدامات سودجویانه‌ ای را آغاز کرده اند.

به گزارش سی ان ان، مافیا در ایتالیا و شماری از کشور‌های دیگر از فرصت بحران کرونا استفاده کرده و در حال تجدید قوا است.
 
انتشار ویدئویی از مراسم خاکسپاری یک عضو مافیا در ایتالیا در حالی که در پی افزایش شمار مبتلایان و تلفات ناشی از بیماری کرونا، مراسم خاکسپاری از اوایل ماه مارس در این کشور ممنوع اعلام شد، نشان دهنده نوعی مانور قدرت این گروه است.

مقام‌ها و محققان حوزه ضد مافیا در گفتگو با شبکه سی ان ان تاکید کردند که گروه‌ های مافیایی در جنوب ایتالیا در حال سوءاستفاده از بحران کرونا هستند.
 
این گروه‌ ها از طریق تامین نیاز‌های محلات فقیرنشین، اعطای وام به واحد‌های تجاری در آستانه ورشکستگی و تخصیص اعتبار چند میلیارد یورویی به صندوق‌های محرک اقتصادی، در حال تجدید قوا و سوء استفاده از بحران جاری هستند.

براساس برآوردها، «اندرانگتا»، بزرگ‌ ترین گروه مافیایی ایتالیا مستقر در «کالابریا»، با استفاده از شرایط قرنطینه در قاره سبز ۸۰ درصد بازار کوکائین اروپا را تامین می‌کند.

کارشناسان بر این باورند که عدم نظارت بر اجرای قانون در بنادر و فرودگاه‌ ها به دلیل بحران کرونا فرصت را برای یکه تازی گروه‌های مافیایی فراهم کرده است؛ البته باید توجه داشت که فعالیت‌ ها در این ایام ورای قاچاق کوکائین بوده و آنها عمیقا در اقتصاد نفوذ کرده اند.

رئیس پلیس ایتالیا می‌گوید: «سازمان‌های مافیایی در بخش‌هایی از اقتصاد که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا مسدود نشده اند، فعالیت گسترده‌ای دارند.»

وی در ادامه گفت «آنها در سازمان‌ های برگزاری مراسم تدفین، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نظافتی و پمپ بنزین‌ ها نیز عمیقا نفوذ کرده اند.»

بحران‌های پیشین در ایتالیا نشان داده اند که سازمان‌ ها و گروه‌ های مافیایی می‌توانند به سرعت دارایی خود را در بانک‌ ها جابجا کنند.

به عنوان مثال بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، مافیا را به بزرگ‌ ترین بانک ایتالیا مبدل کرد.
 
براساس برآورد‌ها در سال ۲۰۱۲، مافیا ۶۵ میلیارد یورو نقدینگی در اختیار داشت.
 
 
قطعا ناتوانی مالی دولت ایتالیا در کمک به آسیب دیدگان بحران اقتصادی ناشی از کرونا به موازات سربازگیری مافیا از ارتش جدید بیکاران، بحران‌هایی را در آینده برای این کشور رقم می‌زند.

سی ان ان در بخش دیگری می نویسد موضوع سوءاستفاده سازمان‌ها و گروه‌های مافیایی از بحران کرونا منحصر به ایتالیا نیست و در سراسر اروپا گسترده شده است؛ از جمله کشور‌های اروپایی مبتلا به چالش مافیا آلمان است که شبکه بسیار قدرتمندی را در این کشور تشکیل داده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *