صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در گرما از بین می‌ رود؟

۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰:۰۵
کد خبر: ۶۱۳۴۷۳
گروهی از محققان فرانسوی در آزمایش‌ های خود درباره تاثیر گرما در از بین بردن ویروس کرونا به نتایج جدیدی دست یافتند.
به گزارش گروه بین الملل ، ویروس کووید ۱۹ که اکنون بیش از ۲ میلیون انسان را درگیر این بیماری کرده و بیش از ۱۵۰ هزار قربانی در سراسر جهان گرفته است، به بحرانی مشترک در این کره خاکی تبدیل شده است.

از همان آغاز شیوع این ویروس خبر‌های ضد و نقیض بسیاری مبنی بر اینکه این ویروس در دمای بالا و هوای گرم از بین خواهد رفت، شنیده می‌ شد.

این در حالی است که نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، ویروس «کرونا»  در دمای بالای ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتی گراد) برای مدت زمان نسبتاً طولانی مقاومت کرده و زنده می‌ ماند.

یافته‌ های بدست آمده در این مطالعه همچنین می‌گوید تمهیداتی که در آزمایشگاه‌ های تحقیقاتی برای از بین بردن ویروس کرونا با بالا بردن دمای محیط آزمایشکاه به مدت یک ساعت انجام می‌شود، تاثیری بر از بین بردن این ویروس ندارد.

محققان در مطالعات خود دریافتند آنان باید دمای ۱۹۸ درجه فارنهایت (۹۲ درجه سانتی گراد) را به مدت یک ربع ساعت در محیط آزمایشگاه نگه دارند تا ویروس از بین برود.

به گزارش وبگاه «ردیت»، این تحقیق توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه Aix-Marseille در جنوب فرانسه انجام شده است.

دانشمندان در آزمایش‌ های خود سلول‌ های کلیوی بدن میمون سبز آفریقایی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود را مورد آزمایش قرار دادند.

پس از آن سلول‌ های جدا شده از بدن این حیوان داخل لوله‌ هایی قرار گرفتند که ۲ نوع محیط مختلف یکی «تمیز» و دیگری «کثیف» را نشان می‌ داد.
 
 
بیشتر بخوانید: 
 
در محیط سلولی «کثیف»، از پروتئین‌ های حیوانی برای شبیه سازی آلودگی بیولوژیکی موجود در نمونه‌های واقعی استفاده شد.

تیم تحقیقاتی سپس هر دو نمونه محیط را بر اساس پروتکل‌ های استاندارد در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتی گراد) به مدت یک ساعت در معرض حرارت قرار دادند.

نتایج آزمایش‌ ها نشان داد در حالی که ویروس‌ها در محیط «تمیز» به طور کامل غیر فعال شدند، محققان دریافتند برخی از ویروس‌ ها در محیط «کثیف» زنده مانده و هنوز هم قادرند در آن دما تکثیر شوند.

در واقع برای آنکه ویروس کاملا غیر فعال شود محققان می‌ بایست دما را به مدت ۱۵ دقیقه به نزدیک نقطه‌ جوش آب برسانند.

همچنین پروتکل گرم کردن نمونه‌ های ویروسی تا دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) به مدت یک ساعت در بسیاری از آزمایشگاه‌ ها که بر روی ویروس‌های کشنده‌ ای مانند آبولا تحقیق می‌کند، یک استاندارد به شمار می‌آید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *