صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تلفات پنهان کرونا در انگلیس و اسپانیا؛ آمار مرگ و میر ناشی از کرونا واقعی نیست

۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۱۸۹
گزارش های جدید در مورد آمار تلفات ناشی از کرونا در برخی از کشورهای اروپایی از تلفات پنهان این بیماری خبر می دهند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ بحران شیوع «کرونا» در اروپا در هفته‌ها و روز‌های اخیر سبب بروز چالش‌های جدی در عرصه پزشکی در کشور‌های قاره سبز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به امتناع بیماران انگلیسی از مراجعه به بیمارستان‌ها و عدم احتساب جان باختگان ناشی از کرونا در خانه یا مراکز مراقبتی در اسپانیا و انگلیس در آمار مربوطه یاد کرد.

براساس گزارش گاردین در مورد مرگ بیماران انگلیسی در خانه هایشان، شمار زیادی از انگلیسی‌های بیمار که امکان درمان آن‌ها وجود دارد به دلیل ترس از ابتلا به کرونا از مراجعه به بیمارستان خودداری کرده و جان خود را از دست می‌دهند؛ این امر سبب افزایش قابل توجه شمار مرگ و میر در انگلیس شده است.
 

مقام‌های پزشکی انگلیس می‌گویند این افراد عمدتا به دلیل ترس، از مراجعه به بیمارستان خودداری می‌کنند. اما در نهایت در خانه جان خود را از دست می‌دهند؛ در حالی که امکان درمان شمار زیادی از آن‌ها وجود دارد.

افزایش شمار تماس‌های تلفنی روزانه مربوط به ایست قلبی از ۵۵ مورد در روز به ۱۴۰ مورد موید این ادعاست. براساس اعلام پزشکان اکثر این افراد جان خود را از دست دادند.

این تلفات پنهان زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانیم انگلیس، شمار تلفات ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی را وارد آمار تلفات کرونا نمی‌کند.

از سوی دیگر پارلمان اروپا امروز اعلام کرد: «حدود ۵ هزار اسپانیایی که بر اثر ابتلا به کرونا در خانه‌های خود جان باختند، در آمار‌های رسمی این کشور نیامده است.»

براساس آمار‌های رسمی، تاکنون ۱۸۰۶۵۹ اسپانیایی به کرونا مبتلا شده و ۱۸۸۱۲ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. انگلیس نیز تاکنون ابتلای ۹۸۴۷۶ و مرگ ۱۲۸۶۸ نفر را اعلام کرده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *