صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در جهان| شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹:۱۷
کد خبر: ۶۱۳۱۲۱
بررسی آمار‌ها و گزارش‌ها در مورد شیوع کرونا نشان دهنده تداوم این بحران در سراسر جهان و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ جدیدترین آمار‌ها از بیماری «کرونا» نشان می‌دهد تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و آمار جان باختگان نیز از مرز ۱۳۰ هزار نفر گذشته است.

براساس جدیدترین آمار‌ها از کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری به رقم ۲۰۸۳۶۰۷ نفر رسیده است. در عین حال وضعیت ۱۳۸۷۱۶۵ نفر از مبتلایان مطلوب گزارش شده است. ضمن این که ۵۱۰۶۶۶ نفر نیز توانسته اند با طی دوره درمان از این بیماری بهبود یابند. ۱۳۴۶۳۲ نفر تاکنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.


* آمریکا


این کشور با ثبت ۶۴۴۰۸۹ مورد ابتلا و ۲۸۵۲۹ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا درصدر بحران زده‌ترین کشور‌های جهان قرار دارد.

«نیویورک» با ثبت ۱۰۸۹۹ مورد مرگ و ۵۲۶۰۱۲ مورد ابتلا، کانون کرونا در آمریکا است.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که در روز‌های اخیر جدالی سخت با فرمانداران در مورد از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌های مختلف داشت، بامداد امروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد: «فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌ها باید از امروز آغاز شود.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ در «شیکاگو» در واکنش به دستور فرماندار ایالت مبنی بر تداوم قرنطینه اقدام به برپایی تظاهرات کردند.


*اسپانیا


دومین کشور بحران زده جهان در پی شیوع کرونا نیز تاکنون ۱۸۰۶۵۹ مورد ابتلا و ۱۸۸۱۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.


*ایتالیا


این کشور که از نظر میزان مرگ و میر در رده دوم قرار دارد، تاکنون ۱۶۵۱۵۵ مورد ابتلا و ۲۱۶۴۵ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.


*فرانسه


فرانسه چهارمین کشوری است که شمار مبتلایان به کرونا در آن از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته است. جدیدترین آمار‌ها از فرانسه از ابتلای ۱۴۷۸۶۳ و مرگ ۱۷۱۶۷ نفر حکایت دارد.


*آلمان


پنجمین کشور بحران زده جهان نیز تاکنون ۱۳۴۷۵۳ مورد ابتلا و ۳۸۰۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.


*انگلیس و چین

 
این دو کشور فاصله اندکی برای ورود به جمع کشور‌های دارای آمار بالای ۱۰۰ هزار نفر مبتلا دارند.

مقام‌های چینی اعلام کردند موارد جدید ابتلا به کرونا با منشا داخلی در این کشور به ویژه در «پکن»، پایتخت برای نخستین بار در ۳ هفته گذشته افزایش یافته است.


*ترکیه


آمار‌ها از ترکیه از ابتلای ۶۹۳۹۲ و مرگ ۱۵۱۸ نفر بر اثر کرونا حکایت دارند.


*بلژیک


از این کشور اروپایی نیز خبر می‌رسد تاکنون ۳۳۵۷۳ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و ۴۴۴۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.
 


*کانادا


در این کشور نیز تاکنون ۲۸۳۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۰۱۰ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.


*اراضی اشغالی


آمار‌ها از ابتلای ۱۲۵۰۱ و مرگ ۱۳۰ نفر بر اثر کرونا در اراضی اشغالی حکایت دارند.

ضمن این که برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند کابینه رژیم صهیونیستی با درخواست انگلیس مبنی بر صدور ونتیلاتور، دستگاه تنفس مصنوعی به این کشور مخالفت کرده است.


*کره جنوبی


این کشور که با در پیش گرفتن الگویی کارآمد موفق شد تا حد زیادی شیوع کرونا را مهار کند، تاکنون ۱۰۶۱۳ مورد ابتلا و ۲۲۹ مورد مرگ و میر را گزارش داده است.

آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور مانند ژاپن برای چهارمین روز پیاپی کاهش یافته است. کره جنوبی زیر ۳۰ مورد جدید و ژاپن زیر ۱۰۰ مورد جدید ابتلا را ثبت کرده اند.


*عربستان


براساس آمار ارائه شده توسط ریاض تاکنون ۵۸۶۲ نفر در عربستان به کرونا مبتلا شده اند و ۷۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند.


*امارات


از این شیخ نشین نیز خبر می‌رسد ۵۳۶۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۳۳ نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند.


*آفریقا


براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۱۶۷۶۹ نفر در این قاره به کرونا مبتلا شده اند. ۳۳۴۵ نفر توانستند با طی دوره درمان بهبود یابند و ۸۸۹ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *