صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شبکه‌های سه، خبر و یک پرمخاطب‌ترین/میزان رشد مخاطب در شبکه‌های خبر

۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰:۳۱
کد خبر: ۶۱۲۷۳۷
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان ۹۸؛ شبکه‌های سه (۵۹.۳%)، خبر (۵۴.۳%) و یک (۵۴%) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما قرار گرفتند و شبکه خبر معاونت سیاسی با ۲۶.۷ درصد، شبکه یک سیما با ۱۵.۲ درصد و شبکه مستند سیما با ۱۲.۱ درصد بیشترین رشد را نسبت به زمستان سال ۹۷ داشته‌اند

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس این نظرسنجی حدود ۸۰ درصد بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل زمستان بوده و به‌طور میانگین چهار ساعت و یازده دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل زمستان ۹۸ نسبت به زمستان ۹۷ حدود یک درصد رشد داشته است و حدود ۴۰ درصد از بینندگان در زمستان ۹۸ بیش از پنج ساعت در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از این نظرسنجی، پربیننده‌ترین ساعات تماشای تلویزیون در فصل زمستان بوده نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، خبر معاونت سیاسی و یک، دو و نسیم سیما و آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی بیشترین مخاطب را در فصل زمستان داشته‌اند.
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان ۹۸ را با نظرسنجی زمستان ۹۷ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه خبر معاونت سیاسی، شبکه‌های یک، مستند، قرآن و معارف، سلامت و آموزش سیما بیشترین رشد مخاطب را دریک سال گذشته از آن خود کرده‌اند.
در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه «اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید کدام شبکه را انتخاب می‌کنید؟» ۳۵.۸ درصد به شبکه سه سیما و ۱۱.۷ درصد به شبکه آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی رأی داده‌اند ۵۵.۲ درصد از بینندگان دلیل خود را برای این انتخاب‌ها، سرگرمی و تفریح اعلام کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی در میان انواع برنامه‌ها سریال‌ها با ۶۰.۷ درصد و اخبار با ۵۴.۸ درصد بیشترین علاقه‌مندان را داشته‌اند.

ازنظر حدود ۵۵ درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با حدود ۱۶ درصد، شبکه‌های اجتماعی با حدود ۱۳ درصد، ماهواره ۹ درصد، رادیو ۵ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *