صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی گام مهم در تحقق «جهش تولید»

۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۱۲۶۰۲
مدیرکل مراکز و مؤسسات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی و پژوهش‌های علمی آنان را گامی مهم در تحقق این شعار دانست.
علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به شعار «جهش تولید» بیان کرد: انتخاب این شعار از سوی مقام معظم رهبری نشان از نگاه راهبردی ایشان به اقتصاد دارد. ایران چند سالی است که درگیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا است و در عین حال که مشکلاتی برای ما ایجاد کرده، اما می‌تواند فرصت و ظرفیت نیز برای کشور به شمار برود. 
 
وی با بیان اینکه تولید در دو بخش صنعت و کشاورزی قابل تحقق است گفت: اصحاب رسانه نیز می‌تواند در جهت فرهنگ سازی در این دو بخش تاثیرگذار باشند. ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی به جای کالای خارجی از گام‌های موثر در این باره به شمار می‌رود.
 
ملکی ادامه داد: باید از کالای داخلی نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور برندسازی کنیم و برای این منظور باید تولیدکنندگان نسبت به کیفیت تولیدات توجه کنند و رویکرد رقابتی می‌تواند در این باره موثر باشد.
 
 
مدیرکل مراکز و موسسات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی و پژوهش‌های علمی آنان می‌تواند در جهش تولید و کیفیت آن گام مثبت به شمار برود.
 
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و نیرو‌های انسانی گفت: دراین میان حاکمیت و دولت نقش بسزایی دارند و تا حد امکان تولید باید به بخش خصوصی و غیرحاکمیتی واگذار شود و صدور مجوز‌های تولید در زمان بسیار کم صورت بگیرد و پروتکل‌های اداری و کاغذبازی به حداقل برسد.
 
ملکی ضمن بیان اینکه در یک برنامه راهبردی جامع صادرات محصولات غیرنفتی و تولیدات مازاد در بخش کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد افزود: طی سالا‌های گذشته کشاورزان ما در این بخش بسیار صدمه دیدند و محصولات کشاورزی که قابلیت نگهداری ندارد، یا از بین رفتند یا به قیمت پایین توسط دلالان خریداری شدند که در این بخش می‌توان از تجربیات نیرو‌های دفاعی در بخش تولید اقتصاد بهره بگیریم.
 
مدیرکل مراکز و موسسات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر نظامی از قدرت‌های برتر به شمار می‌رویم در پایان گفت: این تجربه می‌تواند به بخش اقتصاد نیز منتقل شود و آن جهش تولیدی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است در این سال سخت کرونایی محقق شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *