صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استقبال از آموزش تلویزیونی بسیار خوب بود

۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸:۴۲
کد خبر: ۶۱۲۵۸۴
معاون آموزش ابتدایی استقبال از آموزش تلویزیونی را خوب توصیف کرد و نقش همراهی والدین را در فرآیند آموزش مجازی بسیار با اهمیت دانست.

به گزارش گروه فضای مجازی ، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی درمورد دوگانگی در حوزه آموزش مجازی بیان کرد: بحث آموزش مجازی مدارس به صورت مجزا باید این را بگویم که در هر صورت شرایطی که به وجود آمد آنقدر جدید بود که مشابه آن را تجربه نکرده بودیم و صفر تا صد شرایط بکر بود. این دوگانگی هم ممکن است ایجاد شده باشد، اما با توجه به گزارش‌هایی که از خانواده‌ها گرفتیم استقبال از آموزش تلویزیونی بسیار خوب بود و به جز مناطق دوردست و شهر‌های کوچک همه از این فرصت استفاده کرده بودند.

حکیم زاده گفت: در حال حاضر نیز بستر آموزش در شبکه اجتماعی شاد فراهم شده و معلمان باید در زمان باقیمانده این اطمینان را به دست بیاورند که آموزش‌های کافی داده شده است. این را هم اضافه کنم که همراهی والدین واقعاً در فرایند آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد. در واقع بخشی از بازخورد از فرایند یادگیری را می‌توان بازخوردی از رفتار والدین نیز دانست.

معاون آموزش ابتدایی درخصوص ارزشیابی کیفی-توصیفی در مقطع ابتدایی بیان کرد: در حال حاضر در شورای عالی آموزش و پرورش نشست‌های مختلفی برگزار شده و در کمیسیون‌ها این را بررسی کرده ایم که چه اقداماتی انجام دهیم تا این اطمینان حاصل شود که در هر مقطع یادگیری حاصل شده است. خصوصاً برای پایه اول دبستان و مهارت‌های خواندن، نوشتن و حساب کردن که مهارت‌های پایه است بسیار مصر هستیم اطمینان حاصل کنیم بچه‌ها بدون مشکل به پایه بعد می‌روند.

وی افزود: قطعاً با توجه به شرایط سعی می‌کنیم این مساله را جبران کنیم، سناریو‌های مختلفی طراحی شده است مثل اینکه سال تحصیلی آینده زودتر شروع شود و یا زمانی برای مرور سال تحصیلی قبلی ایجاد شود یا ارزیابی‌ها بر چه اصولی استوار باشد. همه این‌ها نشان می‌دهد برای ما صرف قبول شدن بچه‌ها در یک پایه تحصیلی مهم نیست بلکه برای ما مهم این است که مهارت‌ها و یادگیری دروس به خوبی اتفاق افتاده باشد.

حکیم زاده گفت: ارزشیابی کیفی توصیفی را بر اساس محتوا‌های آموزشی که در همین بستر‌هایی که ذکر کردم رخ داده خواهیم داشت و درباره جزئیات چگونگی این ارزیابی به زودی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب خواهیم رساند. خود فعالیت دانش آموزان در بستر شبکه شاد می‌تواند یکی از فاکتور‌های ارزیابی کیفی توصیفی باشد.

وی درخصوص طرح شهاب عنوان کرد: ما آموزش معلمان را در بستر فضای مجازی داشتیم و برای آن‌ها که برای اولین بار مشمول این طرح می‌شدند کلاس‌هایی برگزار کردیم و برای همین در واقع آنچه قرار بود در خصوص این طرح اجرا شود پیگیری شده است، اما کم و کیف آن را مرکز ملی استعداد‌های درخشان می‌تواند بیشتر توضیح دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *