صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بسته پزشکی جهان؛ تلاش محققان برای کشف داروی ضد کرونا

۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۱۸۵۸
محققان در پی شیوع کرونا در بیش از ۲۰۰ کشور جهان در حال تلاش برای کشف و تولید واکسن و داروی این بیماری هستند.

به گزارش گروه بین الملل ؛ همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا، تلاش متخصصان و پزشکان برای تولید واکسن این ویروس نیز آغاز شده و تاکنون تلاش‌های بسیاری در سراسر جهان در این زمینه صورت گرفته است.

در کنار این تلاش‌ها و آزمایش‌های متعدد، گمانه زنی‌های بسیاری درباره زمان تولید واکسن، پایان شیوع و منشا این ویروس نیز مطرح شده است.

اکنون برآورد جدیدی از سوی برخی محققان درباره تولید واکسن و زمان قرار گرفتن آن در دسترس عموم، صورت گرفته است.

«سارا گیلبرت»، محقق دانشگاه «آکسفورد» پیش بینی کرده که واکسن ویروس کرونا احتمالا تا ماه سپتامبر «شهریور ماه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دانشکاه آکسفورد در این باره می‌گوید که محققان این دانشگاه، واکسن جدیدی را برای ویروس کرونا ساخته اند و به زودی آزمایش این واکسن بر روی انسان انجام خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

«گیلبرت»، در مصاحبه با روزنامه «تایمز» گفته که او و تیمی از پزشکان همراهش واکسن کرونا را ساخته اند؛ و تا ۸۰ درصد درباره موفقیت این واکسن اطمینان دارند.

در همین حال محققان دانشگاه پنسیلوانیا دومین واکسن خود را بر روی داوطلبان آزمایش خواهند کرد.

بر اساس گزارش نیویورک پست، این واکسن بر روی ۴۰ داوطلب در دانشگاه پنسیلوانیا آزمایش خواهد شد.

با این وجود تاکنون هیچگونه درمان قطعی برای ویروس کرونا یافت نشده و اقدامات صورت گرفته در این زمینه جنبه پیشگیرانه داشته است.

در همین حال پایگاه دیلی میل، در گزارشی از خبرهای امیدوار کننده در مورد دارویی که برای مقابله با بیماری آبولا تولید شده و علائم امیداوار کننده‌ای در درمان ویروس کووید ۱۹ از خود نشان داده، خبر می دهد.

پزشکانی که در یک تیم تحقیقاتی با یکدیگر همکاری می‌کردند به این پایگاه گزارش دادند که بیش از نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا که حال آنان وخیم بوده پس از مصرف این داروی آزمایشی، وضعیت جسمانی آنان بهبود یافته است.

در حالی که تیم تحقیقاتی از مثبت بودن نتایج مصرف این دارو بر روی مبتلایان ویروس کرونا اظهار امیدواری کردند، اما به گفته آنان هنوز پزشکان نتوانسته اند از میزان اثر بخشی این دارو اطمینان حاصل کنند چرا این این دارو تنها بر روی ۵۳ نفر آزمایش شده و گروه دیگری برای مقایسه با آنان وجود نداشته است.

نتایج آزمایش انجام شده بر روی بیماران کرونایی برای نخستین بار در مجله پزشکی «نیوانگلند» منتشر شده است.

در حال حاضر ۵ مطالعه بزرگ در حال تحقیق بر روی این دارو هستند و شرکت تولید کننده این دارو، آن را در موارد اضطراری در اختیار بیش از ۱۷۰۰ بیمار قرار داده است.

در تحقیق انجام شده در خصوص اثر بخشی داروی آبولا در درمان بیماران مبتلا به ویروس «کرونا»، ۵۳ بیمار در رده سنی ۲۳ تا ۸۲ سال شرکت داشتند.

این افراد از بیمارستان‌ها در کشور‌های متعددی از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن و همچنن داخل کشور‌های اروپایی انتخاب شدند.

در گزارش‌ ها آمده است ۳۴ نفر از بیماران کرونایی در این آزمایش به دلیل وخامت بیماری مجبور به استفاده از دستگاه اکسیژن بودند.

پزشکان، داروی مربوطه را به مدت ۱۰ روز به بیماران مبتلا به ویروس کرونا دادند.

نتایج آزمایش‌ها نشان داد که پس از گذشت ۱۸ روز به طور میانگین، ۳۶ بیمار یا به عبارت دیگر ۶۸ درصد از بیماران نیاز کمتری به دستگاه اکسیژن برای تنفس داشتند.

اما وضعیت جسمانی ۸ نفر از مبتلایان وخیم‌تر شد و ۷ نفر از مبتلایانی که سن آن‌ها بالای ۷۰ سال بود، فوت کردند.

این در حالی است که به گفته پزشکان در این تیم تحقیقاتی میزان مرگ و میر در این آزمایش کمتر از سایر آزمایش‌ها بوده است.

نکته دیگر در تحقیق انجام شده آن است که ده‌ ها بیمار مشکلات جدی دیگر داشتند که مشخص نیست این مشکلات به دارو مربوط می‌شده یا به بیماری خود این افرد بر می‌گردد.

«الیزابت هو همان»، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان «ماساچوست» که در انجام یکی از مطالعات با این تیم تحقیقاتی همکاری داشت، نتایج آزمایش را بسیار امیدوار کننده می‌داند.

به گفته وی، مشکلاتی که برای از بیماران در این تحقیق به وجود آمده غیر منتظره نبوده است.

رئیس جمهور کشورمان نیز اخیرا گفت که «ماموریت بسیار مهمی به وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده که با تقویت و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی دانشگاه های علوم پزشکی در تهیه دارو، تشخیص و تست و نیز تهیه واکسن این ویروس فعالیت کنند که با توجه به توان و بنیه علمی متخصصان کشورمان دستیابی به دارو و واکسن دور از دسترس نخواهد بود.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *