توییتر اطلاعات شخصی کاربران را به اشتراک می گذارد
مشیبل در این باره مینویسد: کاربران توییتر روز چهارشنبه با ورود به صفحه خود با پیامی جدید مواجه شدند؛ «کنترلی که شما بر روی میزان اطلاعات قابل اشتراک گذاری توسط توییتر با همکاران تجاری اش داشتید تغییر کرد. به خصوص توانایی شما در کنترل موارد تبلیغاتی در اپلیکیشن تلفن همراه توییتر حذف شده است.»
بر این اساس کاربران توییتر، اختیاری در تصمیم گیری برای میزان دسترسی شرکتهای تبلیغاتی به اطلاعات شخصی بر روی نسخه موبایلی اپلیکیشن توییتر ندارند.
بیشتر بخوانید:
- باگ امنیتی گوگل؛ «تصاویر و ویدئوهای برخی کاربران به کاربرهای دیگر ارسال شد»
- اپلیکیشن های تماس تصویری چقدر امنیت دارند؟
توییتر در ادامه پیام روز چهارشننبه خود نوشته است: اما کاربران میتوانند اشتراک گذاری اطلاعات غیر عمومی خود را کنترل کنند.
مشیبل در ادامه میافزاید: اساسا توییتر اطلاعات خصوصی بیشتری درباره آنچه که در تلفن همراه خود انجام میدهید در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار میدهد و اگر میخواهید به استفاده از این پلتفرم ادامه بدهید در این باره هیچ اقدامی نمیتوانید انجام دهید.
با این وجود توییتر میگوید که این تغییرات کاربران انگلیس و اروپایی را به دلیل قوانین سختگیرانه آنها در زمینه حریم خصوصی کاربران، در بر نمیگیرد.
موضوع نقض حریم خصوصی کاربران در رسانههای اجتماعی و پیام رسانها و اپلیکیشنهای مشابه همواره مطرح بوده و تاکنون نیز گزارشهای بسیاری مبنی بر نقض حریم خصوصی کاربران در رسانههای اجتماعی مختلف مطرح شده است.