طوفان روز دوشنبه توسط سازمان بین المللی هواشناسی پیش بینی و اعلام شده بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان اقبال شاکری در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیل و طوفان اخیر در تهران و جاده چالوس اذعان کرد: این بحران در صورتی رخ داد که پد هلیکوپتری امامزاده داوود تبدیل به پارکینگ شده و اورژانس اعلام کرده است از طریق تماس های مردمی ما از سیل و طوفان مطلع شدیم و از طریق هواشناسی به ما اعلام رسمی نشده بود.
وی ادامه داد: در حالی که ظرفیت جاده چالوش 12هزار خودرو است اما یکصد هزار خودرو در روز واقعه در این جاده حضور داشته اند که 80 هزار مورد از آنها از بین رفته ، 16نفر کشته و 12 مفقودی شده اند.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید بر این که10 روز قبل از حادثه سایت بین المللی هواشناسی این موضوع را پیش بینی کرده بود، گفت: متاسفانه سال گذشته به دلیل این که برخورد خوبی با مقصران طوفان تهران نشد امسال نیز هیچ شخصی عذرخواهی نکرد.
کاهش تلفات طوفان به دلیل تعطیلی و جهت وزش باد
این عضو شورای شهر با ابراز خرسندی نسبت به این که در روز طوفان در تهران باد از غرب به شرق وزید و کارگاه ها تعطیل بودند، اظهار کرد: در غیر این صورت ابعاد فاجعه بیشتر می شد.
آب گرفتگی معابر و برخی اتوبان های اصلی معضل اصلی تهران
شاکری با اشاره به این که مهم ترین معضل تهران آب گرفتکی معابر و اتوبان های نیایش چمران و همت است، عنوان کرد: باید برای حل این معضل تدبیری اندیشید و طرح جمع آوری آب های سطحی را سریع تر در دستور کار قرار داد.
نادیده گرفتن طرح جمع آوری آب های سطحی توسط مناطق
رئیس کمیته عمران شورای شهر ادامه داد: طرح جمع آوری آب های سطحی توسط مشاوران بررسی شده است اما به دلیل این که برای مناطق امتیازی ندارد در اولویت های نهایی قرار گرفته است.
وی در پایان گفت: بارها گفته شده است از ساخت و ساز در بستر رودخانه ها خودداری شود. امید که این موضوع باعث شود یک بار دیگر تجدید نظر در بستر ساخت وسازهای شهری صورت گیرد.