علت به مزایده گذاشتن پیام رسان «سروش»
مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیامرسان گپ درخصوص دلایل به فروش گذاشتن این پیامرسان در گفت و گو با روزنامه ایران گفت: به نظر میرسد علت اول به مزایده گذاشتن پیام رسان سروش، دشوار شدن نگهداری تجاری این پیام رسان است. چون هزینههای نگهداری پیام رسانها زیاد است و باید مدل خوب تجاری وجود داشته باشد تا از پس هزینههای آن برآمد از آنجایی که سازمان صدا و سیما نیز با مشکلات مالی روبه رو است و نمیتواند از نظر مالی آن را پشتیبانی کند، حال تصمیم گرفته آن را به مزایده گذاشته و به فروش برساند.
انجیدنی دلیل دوم به مزایده گذاشتن پیام رسان سروش را فشار اپلیکیشن روبیکا عنوان کرد و افزود: به نظرم سازمان صدا و سیما با اپلیکیشن روبیکا در حال مشارکت است. این برنامه به دلیل قدرت و رانتی که دارد، توانسته یکسری کارها را به دلیل انحصار به خوبی انجام دهد. مثلاً پهنای باند آن در بین اپراتورها (اپراتورهای اول و دوم) رایگان بوده و تبلیغ آن روی آنتن صدا و سیما بینهایت است بنابراین همین موضوعها باعث شده که صدا وسیما انگیزه خود را (حال هم به دلیل بحث تجاری و مشکلات مالی و هم به دلیل فشار روبیکا) برای همکاری با سروش از دست بدهد. به عبارتی حال که قرار است با روبیکا مشارکت داشته باشد دیگر نیازی به ادامه همکاری با سروش نمیبیند.
وی با بیان اینکه ورود صدا و سیما به داشتن پیام رسان از ابتدا کار درستی نبود، گفت:، ولی باید گفت به مزایده گذاشتن این پیام رسان، به معنی شکست خوردن پروژه نیست. چون بسیاری از پیام رسانها در دنیا مانند اسنپ چت، لاین و ... بارها فروخته و یا وارد بازار بورس شده اند.