صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود دانش‌آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۱۰۱۸۵
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش بر بهره بردن و استفاده از دانش‌آموزان نخبه براى ساماندهى و تألیف کتاب‌هاى درسى تأکید کرد.

به گزارش گروه جامعه ، حجت الاسلام علی ذوعلم  با تأکید بر اینکه این اقدام در جهت جامع‌تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتاب‌های درسی انجام مى‌شود، اظهار داشت: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشه‌ورزی مخصوص دانش‌آموزان، به‌عنوان مخاطبان اصلی و بهره‌بردار نهایی کتاب‌های درسی برگزار می‌شود؛ در همین راستا بایستی دانش‌آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت‌ها دخیل کرده و از آن‌ها استفاده کنیم؛ به خصوص دانش‌آموزان نخبه و فعال در تشکل‌های دانش‌آموزی مثل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش‌آموزی یا سازمان دانش‌آموزی که از تأمل عمیق‌تری برخوردارند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ما باید به کارآمد‌تر کردن فرآیندها، پژوهش‌ها، تألیف کتاب‌های درسی و تولید بسته‌های یادگیری بپردازیم. بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار کامل ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری، شکل‌دهی به شورای راهبردی حوزه‌های تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک می‌کند فرآیند‌ها کامل‌ترشود؛ راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور دانش‌آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف گردد و در نهایت خروجی این سازمان تأثیرگذار، عمیق‌تر، با کیفیت‌تر و متقن‌تر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *