حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار به مقاصد مختلف
وی با بیان اینکه وزن محموله این کشتی ۷۰ هزار تن است افزود: این محموله به سیلوهای شهرهای کرمان، یزد، اصفهان، تهران و مشهد حمل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی؛ حفظ کیفیت غله به دلیل حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل این کالای استراتژیک و کاهش تلفات و سوانح جادهای را از جمله مهمترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.
وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کمک به حفظ محیط زیست، ارتقاء بهره وری شبکه و ناوگان راه آهن کشور و عملیات بندری و به طور کلی افزایش سهم حمل ریلی کشور، از دیگر مزیتهای حمل مستقیم محمولات از کشتی به قطار است.
یادآور میشود در گذشته محموله کشتیها بوسیله کامیون به محوطههای داخل بندر حمل و تخلیه میشد و پس از صرف زمان قابل توجهای جهت انجام تشریفات گمرکی و بندری و انبار، بخشی از آن کالا مجدداً توسط قطار بارگیری و به سمت مقاصد حمل میشد.
در شیوه جدید، با حضور مسؤلین بندر و گمرک و سایر دستگاههای ذیربط، محموله به صورت مستقیم از کشتی به داخل واگن بارگیری و به سرعت از بندر به سمت مقاصد مختلف، از طریق شبکه گسترده ریلی حمل میشود.