صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صفر تا صد مشخصات فنی رنو داستر

۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۰۹۴۷۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رنو داستر به عنوان یک خودروی SUV یا همان شاسی بلند در دو تیپ SE و PE به صورت تک دیفرانسیل (۲WD) و دو دیفرانسیل (۴WD) وارد کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رنو داستر به عنوان یک خودروی SUV یا همان شاسی بلند در دو تیپ SE و PE به صورت تک دیفرانسیل (۲WD) و دو دیفرانسیل (۴WD) وارد کشور شد.

سواری نرم، استهلاک کم، مصرف سوخت پایین منجر شد که رنو داستر در ایران به جایگاه مقبولی برسد و مورد توجه علاقمندان به خودرو‌های شاسی بلند قرار گیرد.

یکی از نکاتی که رنو داستر را بیشتر مورد توجه قرار می‌داد این بود که این محصول مشترک رنو و داچیا بر اساس پلتفرم X۹۰ ساخته شده بود و نکته مهتر این بود که به عنوان یک خودروی شاسی بلند از قابلیت رانندگی در خارج از جاده یا همان آفرود برخوردار بود؛ موردی که در برخی شاسی بلند‌های موجود در بازار ایران به چشم نمی‌آمد.

بعد از ورود نسخه اولیه رنو داستر واردات نسخه فیس لیفت این محصول نیز آغاز شد و با توجه به بهبود‌های چشمگیر این خودرو مشتریان بیشتری به سوی خرید این شاسی بلند فرانسوی حرکت کردند.
البته تفاوت میان این محصولات بیشتر بر روی طراحی و امکانات آن‌ها بود چرا که موتور و پلتفرم مورد استفاده دچار تغییرات شگرفی نشدند.

رنو داستر می‌تواند تا ۵ نفر را در خود جای دهد و تا ۴۷۵ لیتر هم فضا برای وسایل آنان داشته باشد البته با تا شدن صندلی‌های عقب این فضا به بیش از ۱۶۳۶ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

طراحی ظاهری رنو داستر

طراحی رنو داستر یک طراحی ساده و به دور از پیچیدگی‌های خاص است، دارای ظاهری عضلانی مناسب برای یک خودروی شاسی بلند و البته آفرود است که تشنه ماجراجویی کردن در طبیعت نیز هست.

در نمای جلوی رنو داستر طراحی خوشه مانند چراغ‌های بزرگ جلو به چشم می‌خورد، این دو چراغ توسط یک نوار کرومی زیبا که در پس زمینه اش نیز جلو پنجره مشکی رنگ چشم نوازی می‌کند به لوگوی بزرگ و کرومی رنو می‌رسند.

نکته قابل توجه در نمای جلوی رنو داستر این است که مهندسین طراح این خودرو برای القای حس یک خودروی آفرود شاسی بلند و البته به دلیل جلوگیری از آسیب دیدن قطعات جلویی خودرو از یک اسکید نقره‌ای زیر سپر جلو استفاده کرده اند تا نمای ساده، اما زیبایی را خلق کنند.

مهندسین رنو در فیس لیفتی که در سال ۲۰۱۷ بر روی رنو داستر انجام دادند بازنگری و تغییراتی را هم در طراحی داخلی کابین این شاسی بلند اعمال کردند، این تغییرات بیشتر در طرح داشبورد، رودری‌های خودرو، نمایشگر کیلومتر شمار و غریبلک فرمان به چشم می‌آید.

داشبورد رنو داستر از ترکیب دو رنگ ساخته شده است و ارگونومی کابین و صندلی‌ها نیز افزایش یافته است؛ البته سادگی زبان طراحی خارجی در داخل کابین نیز دیده می‌شود، اما این مورد چیزی از دقت به جزییات کم نمی‌کند.

در ساخت دستگیره درب ها، رو دری ها، اطراف دریچه‌های هوا و روی غربیلک فرمان خودرو نیز از نوار‌های کرومی بهره برده شده است تا بر زیبایی رنو داستر افزوده شود. صندلی‌های رنو داستر پارچه‌ای و صندلی راننده قابلیت تنظیم دارد.

همچنین صندلی‌های عقب برای افزایش فضای بار به صورت ۱.۳ و ۲.۳ تاشو هستند، سیستم صوتی خودرو نیز از ظریق صفحه نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث و USB که در مرکز داشبورد رنو داستر قرار گرفته است در دسترس است.

امکانات رنو داستر

رنو داستر دارای امکاناتی مانند صندلی شش حالته راننده، کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، دستگیره داخلی درب‌ها روکش کرومی، آیینه‌های بغل برقی، فرمان هیدرولیک، بشکن، تلسکوپی، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، کروز کنترل، صفحه نمایش دمای بیرون، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب – در مدل دو دیفرانسیل با قابلیت تنظیم اتومات توسط راننده – ترمز جلو دیسکی از نوع خنک شونده و ترمز عقب کاسه ای، باربند، سیستم صوتی با قابلیت اتصال AUX و USB، بلوتوث، چراغ روشنایی روز و رینگ ۱۶ اینچی آلیاژی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *