صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عوامل لاستیک سایی در خودرو

۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲:۰۱
کد خبر: ۶۰۹۴۵۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
لاستیک سایی در خودرو می‌تواند هشداری برای وجود نقص در بخش‌های دیگر خودرو باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سائیدگی غیر عادی لاستیک‌ها نشانه خوبی است برای اینکه متوجه شویم که زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است، اما آیا این موضوع هشداری برای وجود نقص در سایر بخش‌ها مانند فرمان، جلوبندی و فنر بندی آن باشد.

فرمان خودرو‌ها

اگر خودرو شما به هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود به ویژه زمانی که فرمان را رها می‌کنید نخستین کاری که باید انجام دهید این است که میزان بودن باد لاستیک‌ها را چک کنید.

اگر باد لاستیک‌ها را چک کردید و تنظیم بودند ممکن است میل فرمان نامیزان باشد یا زاویه کمبر و کستر درست نباشند یا فرمان درست در مرکز تنظیم نشده باشد اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی می‌پیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید.

فنربندی

فنر بندی ماشین از اجزای متعددی تشکیل شده است در این حالت لازم است که همراستایی چرخ‌ها و یاتاقان‌های آن‌ها و بوش و میله تعادل و بازو‌های کنترل فنر و خود فنر‌ها را بررسی کنید، اگر بخش‌هایی از فنر‌ها دچار سائیدگی شده یا صدمه دیده اند باید تعویض شوند و اگر این کار صورت نگیرد باعث فرسودگی و صدمه دیدن پیش از موعد سایر بخش‌های سیستم فنر بندی و خودرو می‌شود.

همراستایی

برای هدایت کردن مناسب و درست خودرو و جلوگیری از سائیدگی لاستیک ها؛ لازم است که چرخ‌ها هم راستا باشند، این کار باعث می‌شود که از سائیدگی و اصطکاک و سر خوردن چرخ‌ها جلوگیری شود، ضمن اینکه میزان مصرف سوخت هم کاهش می‌یابد و از وارد آمدن فشار بر روی فرمان و سیستم فنر بندی کاسته می‌شود و هدایت خودرو بهتر صورت می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *