صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خودروهای داخلی بر روی دست خودروسازان مانده است/ واردات خودرو ممنوع

۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۶۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: بی شک به دنبال جمع بندی مذاکرات و رفع تحریم ها، واردات کالا افزایش خواهد یافت و بازار خودرو نیز از این امر مستثنا نخواهد بود، اما نگرانی خودروسازان داخلی از این است که افزایش 2.5 میلیارد دلاری واردات خودرو سبب شود تا محصولاتشان بر روی دستشان باد کند.
محمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه واردات و صادرات خودرو باید هماهنگ انجام شود، گفت: سال گذشته دو میلیارد و صد میلیون دلار واردات انجام گرفت که در مقابل صادرات چندین برابر بود.

وی با اشاره به میزان واردات خودرو گفت: در دو سال اخیر 2.5 درصد حجم واردات افزایش یافته و واردات از 40 هزاردستگاه به 100 هزار دستگاه افزایش رسیده که زنگ خطر بزرگی است.

اگر واردات انجام نمی شد!
رییس انجمن قطعه سازان افزود: سال گذشته 2.1 میلیارد دلار واردات در حوزه خودرو داشتیم که اگرانجام نمی شد میزان واردات و صادرات غیر نفتی مان برابر و متعادل می شد.

رییس انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه واردات خودرو باید کاهش یابد، تصریح کرد: به عبارتی اگر میزان  واردات و صادرات غیرنفتی بخواهیم به تعادل برسد باید میزان واردات را کم کنیم.

بازار اشباع شده است
نجفی منش با بیان اینکه با توجه به اینکه بازار حالت اشباع پیدا کرده است و حتی برخی واردکنندگان خودرو در فروش هم با مشکل مواجه شده اند، افزود: لذا پیش بینی می شود که امسال حجم واردات کاهش یابد ضمن اینکه از طرفی صادرات هم در حال افزایش است.

وی بیان کرد: صادرات سایپا در سه ماه ابتدای سال جاری حدود 45 هزار دستگاه بود که باید حجم واردات و صادرت برابر شود یعنی اگر 100 میلیون  دلار واردات داریم به همان میزان هم صادرات داشته باشیم. 

تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی
به گفته رییس انجمن قطعه‌سازان تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی باعث افزایش بیش از حد واردات و روی آوردن مردم به خودروهای خارجی شده است.

 وی در خصوص دلایل دیگر واردات بیش از اندازه خودرو به کشور گفت: همچنین در حال حاضر نرخ ارز ثابت نیست و وضعیت مناسبی ندارد و برای اصلاح جای کار دارد. از سوی دیگر تا کنون دولت برنامه ریزی و مقررات خاصی برای واردات و صادرات نداشته و باید نظارت بهتری انجام شود.   

انتهای پیام


نظرات بینندگان
بهزاد
|
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
مسعولین فکر کردن که تا چند سال آینده ایران پر میشه از خودروهای آلوده وفرسوده چون نود درصد مردم خودرویشان مال زمانی است که پرایدویاپژوی بی کیفیت قیمتش روهشت تومن ودوازده تومن بود اونم با شرایط ووامو بدبختی که دوبله میشد حالا که همان پراید بی کیفت شد بیستوچندی که باشرایط سر به فلک میزنه پس من نوعی که جزع اون نود درصد میباشم خودروی آلوده رابه خیابانها میارم وآیا فکر کردید چگونه این همه خودروی فرسوده راچطوری از خیابان ها جمع آوری کنید وچقدر هزینه ور میباشد وبه جرعت غیر قابل درست شدن چون هیچکس. قدرت توان خرید خودروی بی ارزش پراید ودیگر خودروی داخلی راندارد چه برسد به اینکه باشرایط اقصاتی که دیگرخیلی خوش بحال مردم میشه
بهزاد
|
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
شما فکر کردید مردم روی گنج نشستن برای ماشین های جهان هشتمی وبی کیفیت لازم است بدانید آنهاییکه خودرو دارند مال زمانی میباشد که خودرو مثلا یه پراید دروپید قیمتش هشتمن بود نه سه برابر تازه اونم با قسط وام که خودروی هشت تومنی نزدیک هیجده تومن تموم میشد و قابل توجه مسعولین که با این وضعیت قیمت های غیر قابل قبول تمام سطح ایران از خودروهای فرسوده میشود تا چندسال دیگر وآلودگی هوا ووو غیره تصورکنید مردم یک پراید بی کیفیت یا یه پژو را چهار سال پیش با قیمت هشت یا دوازده تومن را باوام وبدبختی جور میکردن حالا چطور ممکنه همان خودررا سی تومن بخرند باشرایط که باسود و رباییکه روش میا سر به چهل پنجاه تومن بزنه!؟
hasan
|
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
راست میگه طفلک دیگه اقا خودرو خارجی وارد نکنین که این جنسای بونجول رو دست نمونه تازه هم اگه خواستین وارد کنین اونقدر گمرک بگیرین که کسی قدرت خرید نداشته باشه جزء خودمون
علی
|
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
من یک پژو 206گرفتم همان روز اول دنده 3 می پرید بردم ایرانخودرو گفت گیربکس مشکل داره باید عوض بشه، گیربکس عوض کردند بعد خودشون دوباره گفتند که صفحه کلاچ مشکل داره بعدا بیار تاعوض کنیم ، فکر کنم تا 2 ماه دیگه کل ماشین رو باید عوض کنم .
قناری
|
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
باسلام خدمت دوستان.باید خدمت آقای نجفی منش عزیز عرض کنم که بقول ضرب الامثل(خشت اول چون نهد معمار کج.... تا ثریا میرود دیوار کج)اگه این مورد رو حداقل 50درصد رعایت کرده بودید الان نمی افتادید به التماس و دلهره که آقا باید واردات تعطیل بشه خداوکیلی آقای نجفی منش جان بچه ات خودت چه ماشینی داری اصلا روت میشه ماشین تولید خودتون رو سوار بشی اگه جوابتون نه هست منم دیگه جوابی ندارم.آهای ایرانخودرو ییها بیایید با ملت روراست باشید
احمد
|
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
آقای مسول وجدانا بگو ماشین زیر پات چیه
lpln
|
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
توبخدا بزارخودروسازاي ما برشكست بشوند وبروند تاكي به مردم بايد فشار بياورند تازه خودشون خواستن تاواضع اين طور بشه
مهدی
|
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
عجب رویی دارین شما که اسم خودتون رو گذاشتین صنعت ایران خودرو؛
ناشناس
|
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
من کارمندم که با بدبختی ووام 5 ماهه ماشین صفرراتحویل گرفتم همش از این نمایندگی به اون نمایندگی دنبال برطرف کردن ایرادهای ماشینم ؛تواین گرانی وتورم خدارا خوش نمیادماشین بی کیفیت بدید دست مردم
عارف
|
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خدا وکیلی اگه خودروهای داخلی که همه قطعاتش ساخت چین ه ، به نظر آقایون خوب و با کیفیت ه ، چرا خودشون یکی شو نمیگیرن سوار بشن
محمد
|
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
اگه خودروها رودستتون باد کرده پس چرا ثبت نام میکنید هفت ماه دیگه تحویل میدین نکته بازم میخاد ماشین گرون بشه خودروهای ایرانی هزارتا مشکل دارن شماها مردمو مسخره کردین اصلا خود کفایی و خودرو ایرانی نخاستیم همون افغانستنو سوریه و عراق بدردتون میخورن با نصف قیمت چه رویی دارین شما.
ناشناس
|
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خودش ماشین خارجی سواره
حسین
|
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
من سال 90پراید گرفتم الان 5سال است فقط روغن وبنزین زدم وهیچ خرج دیگری نداشته خیرسرم فروختم با کلی قرض یک پژوپارس صفر گرفتم بقول ما لرها سرسالمی داشتم بیمارش کردم درطول یک ماه هزاران مشکل داشت از سزسیلندر گرفته تا سنسور ترمزها وروغن ریزی ازگیربگس یعنی یک روز درمیان باید برم نمایندگی بازرحمت به سایپا پرایدکیفیتش از پژوبالاتره واقعا اعصاب آدم بهم میریزه وقتی نزدیک چهل میلیون میدی یک سال خیال راحت استفاده نمیکنی شماروقسم میدم نخرید
وطن
|
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
نكته جالب اينجاست كه خود قطعه سازان و مسئولين خودرو سازي داخلي به بي كيفيت بودن خودروها اذعان مي كنند ولي همچنان بر روي قيمت بالاي خودرو و افزايش مجدد آن اصرار دارند !! سوء‌ مديريت +دلالي + انحصاري بودن صنايع خودرو + بي كيفيت بـودن = نارضايتي ملت و عدم ارتقاء كيفيت و بر باد دادن پس انداز ملت
حسن
|
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
باید تعرفه خودرو پایین بیاد تا مردم به دلخواه خودرو انتخاب کنند تا حساب کار دست خودروسازها بیاد
کاظم
|
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خوب پراید وانت رو کجای دلمون بزاریم. من ماشین ایرانی دارم ولی خدا شاهده ازش بیزارم تازه ماشین من از ماشینای رده اول تولید داخلیه. همه ملت دلشون میخاد جنس داخلی رو استفاده کنند ولی تولید کننده محترم به شعور این ملت توهین میکنه.
شهرام
|
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خودرو فقط خارجی حداقل میدونی داری روی چی پول میدی
علیرضا
|
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
جای تاسف دارد که وقتی کسانی که خود کارشناس ارشد دارند چشم خود را به روی واقعیت ها صنعت خودرو کشور بسته و حقیقت را نمی گویند وفکرمی کنند که مردم ایران هیچ کدام ازمسایل خودروسازی ایران را نمی دانند هیچ انسان عاقلی نمی آید خودروی کشور دیگری را بخرد اگر واقعاً خودرو کشورش درحدواندازه خودروی خارجی باشد پس نیست که مجبورمی شود خودروی خارجی سوارشود .
یک نفر
|
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
واردات باید آزاد شود و تعرفه گمرکی باید زیر 10 درصد باشد تا خودروسازها بفهمند کجا هستند و چه خیانتی. می شود و دارند مردم را تاراج می کنند.
احمد
|
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
با سلام. قطعه ساز محترم با توجه به نظرات مردم می توانی وضع کیفت و رضایت را بررسی کنید .آیا هیچ کس از وضع کیفیت تولید خودرو در این کشور راضی است ؟ خدمات و پشتیبانی آن چطور؟ حتی یک بچه هفت ساله می تواند چندین نقص فنی برای خودروهای داخلی پبدا کند چرا مهندسین این شرکتها متوجه نمی شوند جای تعجب دارد. نقصهایی که برای رفع آنها احتیاج به هیچ تکنولوژی خاصی هم ندارد.
حسین
|
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خیلی جالبه کیفیت بد ، ایرادات فنی بالا و قیمتهای بسیار بالا و بی ربط به اصلاح خودروهاشون باعث افت فروش نیست بلکه مورد ظلم قرار گرفتن و تبلیغات منفی باعث این افت شدید فروش شده. آقا برید خودتون رو اصلاح کنید
شهروند
|
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
کجای دنیا ماشین صفر کیلومتر و باید برد تعمیرگاه ؟؟؟!!!
mehrdad
|
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
نخریدن مردم داره جواب میده،اولین باره دارم میبینم مردم اینقدرهماهنگ شدند،دیگه هرچقدرایران خودرووسایپا پول مفت گرفتندبسشونه
ناشناس
|
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
آقای رییس انجمن ظاهرا شما خبرندارین کیفیت خود رو های داخلی چقدر پایین اگه یک مسعولی بود که از مصرف کننده حمایت بکنه شک نکنید در این دو تا کارخانه بسته می شد.
سپهرارا
|
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
به نظرم اگر می خواهید به مردم احترام بزارید بهترین کار بستن درب کارخانهای خودرو ساز بی مسئول است
masoud111
|
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
چرا وقتبی استعداد تو یه زمینه ندارین انقد زور میزنین ک انجام بدین اونم به هر قیمتی که شده. چرا واردات نداشته باشیم که مجبور شیم گاری های تولیدات داخلی سوار شیم. گمرک رو باز کنید بعد رقابت کنید.
علیرضاالهویرنی
|
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
باسلام.هرروز گران کنید وکیفیت را پایین بیارین
علی
|
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
من یه پراید نو گرفتم بعد از 2 سال قصد فروشش را داشتم که نمایشگاه گفت گلگیر تعویضیه ....پیش کارشناسم رفتم صحت موضوع را تایید کرد و یک میلیون زیر قیمت فروختم...این است تولید ملی
ناشناس
|
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خودروهای داخلی درسطح استاندارهای جهانی هم بی کیفیت وهم خیلی گران هستنداگرخودروسازان میخواهندرقابت کنندباخودروهای خارجی خوب بایدکیفیت بالاوقیمت پایین بیایدباتوجه به اینکه قیمت گمرک خودروهای وارداتی خیلی بالاست بازهم مردم ترجیح میدهندخودروخارجی سوارشون علت هم بی کیفیت بودن خودروهای داخلی باتوجه به قیمت بالای آنهاست..کنترل کیفیت وقیمت درایران اصلاوجودندارد...خودروسازان حتی کپی برداری هم بلدنیستند..!!!!!!!
فرهاد
|
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
رئیس انجمن قطعه سازان میگه برای اینکه واردات وصادرات غیرنفتی مابرابربشه باید خودروواردنکنیم؟
amir
|
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خدا وکیلی شرکتهایی مثل بنز و مازراتی و .. هم با اون سطح تکنولوژی انداره این ایران خودرو و سایپا اعتماد به نفس(رو) ندارن به این اقایون بفهمونین تبلیغات منفی محصولات شما کیفیت و قیمت و سطح تکنولوژی و ... اونهاست نه رسانه ها !!
عارف
|
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
به هيچ وجه نبايد جلوي واردات خودرو گرفته شود چون كيفيت خودروهاي داخلي خوب نيست.
ناشناس
|
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خودروهای داخلی واقعا بی کیفیت هستند و اگر واردات آزاد شود با ایجاد رقابت نفع اصلی به مردم خواهد رسید صورت های مالی شرکت های خودرو ساز یقینا صوری هستند والا سود دهی این شرکتها با وجود انحصارات بسیار بالاست که متاسفانه هزینه سو مدیریت و منفعت طلبی خودرو سازها رو مردم از جیبشان پرداخت میکنند
علی
|
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خب چرا طوری میسازین که مردم خارجی بخرند خودتون رو اصلاح کنید بهتره !!!
سهرابی
|
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
اگر تبلیغات منفی است چرا خودرو صفر با کلی مشکلات روبرو اس آقای محترم قطعه ساز من همزمان بادوستم که خودروفرانسوی گرفته خودروملی گرفته ام که خودردوستم هنوز خم به ابرو نیاورده من هرروز باید توی تعمیرگاه باشم
هادی
|
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
با سلام بنده سال پیش خودرو سمند سورن صفر کیلومتری خریدم که هم فرمونش میلرزه و هم تو دنده عقب یه صدای زوزه از چرخای عقبش میاد ، رو دری های ماشین کلاً رو هواست و ایراد داره جالبه دنده سه ماشینم جا نمیرفت و به زور دنده رو سه میکردم که بعد یه مدت یکم حل شد خودش همون موقع به نمایندگی هم مراجعه کردم ولی مشکل حل نشد و گفتن شامل گارانتی نیست و چندتا بهونه دیگه
محمد
|
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
اگر خودروسازان محترم کشورمون کیفیت محصولات تولیدی خود را بالا برده بودن حتی در تحریم ها هم میتونستن صادرات داشته باشن اما مشکل اینجاست که دوستان ما میخوان با کمترین هزینه و تعهد، بیشترین سودها رو داشته باشن
حمید
|
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
بیش از نیم‌قرن از آغاز خودروسازی در ایران گذشته و به امید رقابتی‌ شدن، ربع‌قرن است که این صنعت تحت حمایت‌های بی‌دریغ دولت‌ها و بازارهای کاملا بسته و حفاظت‌شده در برابر واردات قرار دارد. در دهه اخیر واردات خودرو آزاد شد که حتی با وجود وضع تعرفه‌های بسیار سنگین، توانست رشد بالایی را تجربه کند. در گذر تاریخی نیم‌قرن اخیر، روند فعالیت خودروسازی از مونتاژ و تولید خودروهای آمریکایی، اروپایی و ژاپنی به مدل‏های کره‌ای و مالزیایی و هم‌اکنون به شبه‌خودروهای چینی تنزل یافته است. به‌جرئت می‌توان گفت که در دو دهه اخیر از هیچ بخش صنعتی مانند خودروسازی دفاع و پشتیبانی نشده و کارنامه هیچ‌یک از رشته‌های صنعتی مانند آن دلسردکننده و ناامیدکننده نیست. در سایه تحریم‌ها، بازار خودرو و همچنین قطعات و اجزای آن به جولانگاه شرکت‌های چینی تبدیل شد، به‌صورتی‌که ایران رتبه اول یا دوم بازار صادراتی خودروهای سواری چین را به خود اختصاص داده است. دراین‌میان شرکت‌های خودروساز هم با واردات قطعات و اجزا و تولید تحت لیسانس برندهای چینی سعی کردند تا در مسابقه واگذاری بازار کشور به خودروسازان چینی از رقابت با واردکنندگان باز نمانند. داده‌های گمرک ایران حکایت از مقام اول چین در صادرات قطعات و اجزای خودرو به ایران دارد. بازشدن پای خودروسازان چینی، هم‏اکنون هشت خودروساز چینی با واردات یا مونتاژ ٢٧ مدل خودرو در کشور حضور جدی دارند.با مرور این مطالب به کارخانه های ایران نمی شود کارخانه گفت بلکه مونتاژ خانه هایی هستند که جولانگاه خودرو سازان خارجی همراه با رانت و فساد می باشد برای چاپیدن پول و مال مردم بدون رضایت مشتری با مدد ممنوعیت زورکی خودرو از خارج بوسیله برقراری مالیات گمرکی سنگین توسط دولت
کاوه
|
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
خب چرا خودروی ایرانی باید اینهمه بی کیفیت باشه مقصر خودتون هستین فقط ما مجبوریم از این خودروها با این قیمت های گزاف استفاده کنیم خودروی صفر میگیری از ایران خودرو گیربکس مشکل داره و هزار مشکل دیگر دزدی که حتما بالا رفتن از دیوار مردم نیست
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *