صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزاری بیش از ۱۰ هزار گشت مشترک بازرسی

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸:۰۱
کد خبر: ۶۰۶۸۶۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت گفت: در بهمن ماه تعداد ۱۰ هزار ۱۶۵ گشت مشترک بازرسی توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی برگزار شده است.

به گزارش گروه اقتصاد ، سید مجتبی سجادی گفت: در بهمن ماه تعداد ۱۰ هزار ۱۶۵ گشت مشترک بازرسی توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و... انجام شده، که منجر به تشکیل ۴ هزار و ۵۰۵ پرونده تخلف به ارزش حدود ۲۳۰ میلیارد ریال شده که برای بررسی‌های لازم به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، جمعاً ۱۸ هزار و ۴۷۳ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها دریافت شده که از این تعداد به ۷۰ درصد شکایات رسیدگی شده و ۳۰ درصد باقی مانده، نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

سجادی اضافه کرد: عمده‌ترین گزارش مردمی در بخش کالایی، عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات نیز مربوط به تعمیر خودروسبک و رستوران‌های غذا خوری بوده که عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: به جز عملکرد بازرسی در استانها، تعداد ۵ فقره پرونده کلان، در همین مدت توسط کارشناسان سازمان حمایت تکمیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است که ۲ مورد آن مربوط به شرکت‌های خودرویی و ۳ مورد مربوط به عدم ایفای تعهدات ارزی به ارزش بیش از ۴ میلیون ۸۵۱ هزار دلار برای واردات چای و ۲ مورد آن مربوط به گرانفروشی مکمل دارویی و سم وارداتی مجموعا به ارزش حدود ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول اعلام کرد: در همین مدت تعداد ۱۲۳۷ فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت و تعداد ۱۱۶۵ پرونده مختومه اعلام و از این تعداد ۴۴ درصد تخلف محرز شده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی کننده اعلام شده است.

سجادی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دستگا‌های نظارتی با سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استانها، افزود: مردم در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آن‌ها اجحافی صورت گرفته است، با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه و یا از طریق تلفن (۱۲۴)، به صورت حضوری، کتبی و یا پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی cppo. ir، سایت (ir.۱۲۴) واپلیکیشن میتوانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند و چنانچه شکایت قابل پیگیری باشد و در قالب قوانین حمایت حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد اقدام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *