صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سالمندان ایتالیایی و آمریکایی مبتلا به کرونا به حال خود رها می‌شوند تا بمیرند!

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۵۵
کد خبر: ۶۰۶۸۵۵
سیستم درمانی و بهداشتی در ایتالیا و آمریکا با اولویت بندی بیماران برای دسترسی به مراقبت های ویژه، سالمندان و بیماران سرطانی را به حال خود رها کرده اند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ سرعت و گسترش شیوع ویروس «کرونا» در اروپا و آمریکا به موازات کمبود‌های پزشکی و درمانی سبب شده تا «ایتالیا» و «آمریکا» اقدام به اولویت بندی رسیدگی به بیماران و رها کردن سالمندان به حال خود کنند.

پس از انتشار گزارشی از رها شدن بیماران سالمند مبتلا به کرونا به حال خود در ایتالیا در پایگاه «تلگراف»، گزارش دیگری از اقدام مشابه در آمریکا در «واشنگتن پست» منتشر شد.

ایتالیا با ثبت ۲۷۹۸۰ مورد ابتلا ۲۱۵۸ مورد مرگ ناشی از کرونا، بحرانی‌ترین کشور اروپایی است. سالمندان ایتالیایی در کشوری که به شدت تحت فشار شیوع کرونا قرار دارد، جان خود را از دست می‌دهند؛ زیرا شیوع گسترده این بیماری در ایتالیا سبب شده تا رسیدگی به بیماران اولویت بندی شود.

براساس سند منتشر شده توسط واحد مدیریت بحران در «تورین»، سالمندان ایتالیایی یا افرادی که از نظر سلامتی دچار ضعف هستند، از مراقبت‌های ویژه محروم شوند. رسیدگی و پذیرش آنها در مراقبت‌ های ویژه بیمارستان‌ ها تنها در صورت وجود فضای کافی مجاز است.

ایتالیا دارای ۵۹۰۹۰ تختخواب مراقبت‌های ویژه است و در حال حاضر تعداد بیماران از تعداد تخت‌ های این بخش پیشی گرفته است.
 
کمبود فضای درمانی در ایتالیا سبب شده تا کلینیک‌ های خصوصی، آسایشگاه‌ها و حتی چادر‌هایی برای درمان بیماران اختصاص یابد؛ ایتالیا همچنین با کمبود کادر درمانی مواجه است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا نیز به اخذ تصمیم مشابهی منجر شده است.
 
سالمندان و بیماران مبتلا به سرطان که از درمان آنها قطع امید شده است، از اولویت استفاده از بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌ها و دستگاه‌های تنفسی خارج شده اند.

واشنگتن پست در گزارشی که به این موضوع اختصاص داده، می گوید «آمریکا با توجه به پیش بینی‌ها در مورد ابتلای حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از جمعیت ۳۲۷ میلیون نفری آمریکا به کرونا، ناچار به این انتخاب سخت خواهد بود!»
 
 

زندگی زنان باردار، زندانیان، مهاجران به موازات زندگی سالمندان و بیماران سرطانی با این اولویت بندی در خطر قرار می‌گیرد.

یک متخصص علم بیولوژی در دانشگاه نیویورک بر این باور است که دست زدن مخفیانه به چنین اقدامی سبب می‌شود تا مردم این اقدام را در راستای حفظ ثروتمندان و سیاستمداران از خطر مرگ بدانند و با آن مخالفت کنند.

جیره بندی اکسیژن برای اکسیژن درمانی و مرگ آرام از جمله مواردی است که در اولویت بندی مذکور لحاظ خواهد شد.

اوضاع در آمریکا به دلیل تصمیم گیری غیرمتمرکز بحرانی‌ تر از سایر کشور‌های جهان است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *