صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تجمیع اطلاعات بالینی و سلامت کارمندان شهرداری تهران در یک سامانه/ تا رسیدن به نقطه مطلوب در شهر هوشمند فاصله داریم

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۴۶۴۴
سرپرست مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند از تجمیع اطلاعات بالینی و سلامت کارمندان شهرداری تهران در یک سامانه خبرداد.

علی یقطین، سرپرست مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه گروه میزان به تشریح زیرساخت‌های تهران هوشمند پرداخت و گفت: ما در گذشته بار‌ها اعلام کرده بودیم که با هوشمندسازی شهر‌ها شاهد کاهش ترافیک و افزایش راندمان اداری روبه‌رو خواهیم شد، اما پس از شیوع کرونا ضرورت نیاز به توسعه شهر هوشمند بیش از پیش در ذهن مسئولان و مدیران شهری تبلور پیدا کرد.

یقطین تصریح کرد: اتفاقی که نمونه آن در بانکداری در کشور صورت گرفت و با ظهور عابربانک و بعد هم با گسترش اینترنت‌بانک‌ها، تعداد مراجعات مردمی به بانک‌ها کاهش پیدا کرد و انقلابی در حوزه بانکی صورت گرفت.

وی ادامه داد: اگر زیر ساخت‌ها را هوشمند کرده بودیم، می‌توانستیم با مشکلاتی کمتری در این زمان بحران روبه‌رو باشیم، البته در این مدت کوتاه اتفاقات مثبتی صورت گرفته است، اما این اقدامات اصلا کافی نیست و ما در حوزه زیرساخت شهر هوشمند با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم.

سرپرست مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند خاطرنشان کرد: اپ‌های پرداختی، استارتاپ‌ها و یا بارکد‌های تصویری مشترک از جمله کار‌هایی بودند که اگر به صورت فراگیرتر در تهران اجرایی شده بودند، اکنون با مشکلات کمتری روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: اپلیکیشن تهران من گام بسیار بزرگی در شهر بود که از حوزه ترافیک شروع شد و در حوزه‌های دیگر ادامه پیدا کرد، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم چراکه ما تا با بحران روبه‌رو نشویم، کاری انجام نمی‌دهیم و روند‌های جهشی را طی نمی‌کنیم.

یقطین خاطرنشان کرد: در روند سه ساله ۸۰ تا ۹۰ پروژه در حوزه هوشمندسازی شهری پیش‌بینی شده که بسیاری از آن‌ها کلید خورده و آغاز شده است و خیلی از آن‌ها انجام شده است و باید به این مساله فکر کنیم که همه اتفاقات آغازگر و بسترساز جلو می‌برند و قرار نیست همه اتفاقات از سمت ما صورت بگیرد، برای مثال ما در حوزه فیبرنوری و بحث ارتباطات داخل شهر زیرساخت‌هایی را آماده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری برای امور جاری و سرویس شهروندی از حوزه الکترونیکی استفاده می‌کند برای مثال در حوزه سلامت توانستیم اطلاعات بالینی و سلامت پرسنل شهرداری تهران را در یک یک اپلیکیشن ثبت کردیم که افراد بتوانند پیشنیه سلامت خود را به خوبی در این سامانه ببینند و هر موقع بخواهند می‌توانند به سابقه پزشکی خود رجوع کنند و دیگر نیازی به پرونده‌های کاغذی نیست. 

یقطین با تاکید بر اینکه در حوزه تخصیص منابع باید توجهات بیشتری در حوزه هوشمندسازی شهر تهران داشته باشیم، گفت: تا اینجا اقدامات خوبی انجام شده است و پس از این هم پروژه‌ها به صورت فشرده‌تر و جدی‌تر به جلو خواهد رفت.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *