صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سایه کرونا بر زندگی مردم آمریکا

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۰۳۷۰۷
شیوع ویروس کرونا در آمریکا روند صعودی به خود گرفته و زنگ هشدار را برای مقام‌های این کشور به صدا درآورده است.
به گزارش گروه بین الملل ، ویروس کرونا که نخستین بار در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و به مدت کوتاهی خود را به بیش از ۱۰۰ کشور رساند و ترس را در میان مردم جهان برای رویارویی با کمبود تجهیزات و مواد بهداشتی لازم افزایش داد، هم اکنون باعث شده است در بسیاری از کشور‌ها برای خرید این نوع از تجهیزات مورد نیاز به سوی فروشگاه‌ ها و مراکز خرید هجوم ببرند.
 
در بسیاری از کشور‌ها هجوم مردم به فروشگاه‌ها و مراکز خرید باعث شد تا قفسه‌ ها درهمان نخستین روز خالی شوند.
 

در آمریکا نیز رشد ویروس کرونا با وجود تمام پنهان کاری مقام‌ها به ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که آن را موضوعی کم خطر قلمداد کرده بود، افزایش یافته است.
 
به گزارش دیلی میل، آمار‌های جدید نشان می‌دهد تا کنون نزدیک به بیست نفر جان خود را از دست دادند و بیش از چهارصد نفر به این ویروس مبتلا شدند.

تصاویر منتشر شده نشانگر صف‌های طولانی است که شهروندان از ترس کمبود مواد بهداشتی و غذایی مورد نیاز خود به فروشگاه‌ها و مراکز خرید در آمریکا هجوم بردند.
 
شیوع ویروس کرونا که تا کنون می توان گفت هیچ مکان و فردی از دست آن در امان نمانده باعث شده است تا زنگ هشدار در زندان‌ها آمریکا نیز به صدا درآید.
 
مقام های آمریکایی مدعی شدند روند غربالگری زندانیان، سالم سازی محیط زندان‌ها و ممنوعیت ملاقات زندانیان برای جلوگیری از شیوع این ویروس ناخوانده آغاز شده است اما این در حالی است که گزارش های انتشار یافته نشان دهنده نگرانی ها درباره این موضوع است.
 
این ویروس باعث شد تا روز شنبه مقام‌ های ایالت میشیگان به دنبال افزایش نگرانی‌ها از شیوع این ویروس اعلام کنند مراکز رای گیری و سیستم‌های الکترونیکی اخذ رای را ضد عفونی می کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *