صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برنامه‌ریزی درسی دانش آموزان در بستر الکترونیک حفظ شود

۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰:۱۸
کد خبر: ۶۰۳۱۲۱
وزیرآموزش و پرورش بر تداوم جریان آموزش و همه فرایند‌ها مطابق قبل از تعطیلات تاکید و اعلام کرد که برنامه ریزی درسی و ریتم زندگی دانش آموزان در بستر الکترونیک و رسانه ملی حفظ شود.

به گزارش گروه جامعه ، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، با تبریک میلاد باسعادت حضرت امام جواد علیه السلام و گرامیداشت روز درختکاری، گفت: «روز‌های بسیار حساس و خطیری را در پیش رو داریم و مهم است که چه درک از موقعیت داریم و چه اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بلایا بخشی از واقعیت زندگی مردم است، گفت: بلایا در طول تاریخ به شکل‌های متنوعی حضور داشته است و در این دوره زندگی ما به اشکال مختلفی حضور پیدا کرده است.

وزیرآموزش و پرورش اشاره کرد: شیوع ویروس کرونا جامعه را تحت شعاع قرار داده و اختلال در زندگی و کسب و کار را به‌وجود آورده است و این‌ها واقعیتی است که وجود دارد و این حسی که با بلایا به وجود می‌آید ابزار حمایت کننده و مراقبت کننده است تا از این شرایط با موفقیت عبور کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بخش مهمی از تمدن، تاریخی و فرهنگ جوامع مدیون رنج‌ها و اتفاقات خاص است، گفت: بسیاری از پیشرفت‌های علوم در اثر همین بلایا بوده است وتحولات در دانش پزشکی به خاطر مرگ و میر‌های گسترده بیماری‌هایی بوده که بسیار از آن‌ها مهار شده است و با پیشرفت پزشکی سلامت انسان‌ها تضمین شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با پیشرفت در دانش مهندسی در زلزله تحول در سازه‌ها اتفاق افتاد بنابراین بسیاری از پیشرفت‌ها در علوم نتیجه بلایی است که اتفاق افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: تسلط نسبی بشر بر طبیعت هم نتیجه همین وقوع بلایا است و اگر منطق قرآنی را درنظر بگیریم به سمت تسخیر کامل طبیعت خواهیم رفت و به مدد این حوادث دانش بشری را توسعه می‌دهیم.

حاجی میرزایی گفت: بلایا فرصت خوبی برای یادگیری دارد و پیام‌های روشنی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا در وضعیتی هستیم که باید بهداشت را کاملا رعایت کنیم، گفت: بلایا آزمونی برای افزایش توانایی‌ها و شایستگی‌ها است و جوامع به میزان افزایش شایستگی‌ها قادر هستند بلایا را کنترل کنند.

وی افزود: بلایا عامل هوشیاری و غفلت زدایی است چراکه گاهی زندگی روزمره ما را از مسایل اصلی و مهم غافل می‌کند و بلایا ما را به مسایل مهم متوجه می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: از بلایا استقبال نمی‌کنیم بلکه منظور این است که بلایا بخشی از زندگی انسان‌ها بوده است و مرز نمی‌شناسد و می‌تواند به سرعت همه جا را در بر بگیرد.

وی افزود: باید جامعه نسبت به خطر‌ها ایمن و مصون باشد چرا که بلایا در برخی از مواقع ضرورت حیات است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه جوامع براساس مواجهه با شرایط پیرامونی‌شان سه دسته هستند، افزود: برخی از جوامع حسی هستند و موضوعی در محدوده حس آن‌ها قرار می‌گیرد، به آن واکنش نشان می‌دهند، دسته‌ای دیگر جوامع تجریدی هستند و قبل از به وجود آمدن پدیده به آن عکس‌العمل نشان می‌هند و آماده می‌شوند و دسته‌ای دیگر مادون حس هستند و حتی اگر در محدوده شرایط خاص باشند توجه آن‌ها برانگیخته نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید درک روشنی نسبت به پدیده‌ها داشته باشیم و در حال حاضر آموزش و پرورش با پدیده‌ای مواجه شده است که باید به آن توجه کند.

وی تاکید کرد: سیاست امروز درآموزش و پرورش این است که نباید آموزش را تعطیل کنیم و اگر به خاطر مراقبت از دانش آموزان مدارس تعطیل شده است باید آموزش جریان داشته باشد و همه فرایند‌ها مطابق قبل از تعطیلات تداوم داشته باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مسئولیت ما کم نشده است بلکه شکل اجرای آن تغییر پیداکرده است، گفت: بدون هیچ کم وکاستی باید وظایف را انجام دهیم و حتی جدی‌تر و سختگیرتر باشیم و هرمدرسه‌ای با شیوه و خلاقیت خود این مهم را انجام دهد و این خلاقیت را به مدارس تفویض می‌کنیم تا برنامه‌ریزی درسی و ریتم زندگی دانش آموزان در بستر فضای الکترونیک و رسانه ملی حفظ شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی در رسانه ملی به سه شبکه افزایش خواهد یافت، گفت: این عرصه‌ای است که بایدخلاقیت و شایستگی‌ها را نشان بدهیم و معیار ارزیابی باید همین باشد و روش‌هایی پیدا کنیم که مطمئن باشیم این کار به درستی انجام می‌گیرد و روزانه با مدیران در این ارتباط باشید و مدیران با معلمان و معلمان با دانش آموزان درارتباط باشند.

وی اشاره کرد: امروز زمان اثبات شایستگی است و باید واکنش سریع و سنجیده به شرایط داشته باشیم و باید نشان بدهیم که می‌توانیم در شرایط متفاوت تعادل برقرار می‌کنیم و کار آموزش را به دقت انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز زمان کسب سرمایه اجتماعی و ارتقای آن باشیم و باید با مراقبت از دانش‌آموزان سرمایه اجتماعی کسب کنیم و خانواده‌ها بایدحضور ما را حس کنند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: معیار درست بودن کار ما این است که تک تک خانواده‌های شهادت بدهند که کار را به درستی انجام می‌دهیم و ماموریت ما این است که انجام مطلوب این ماموریت را پیگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماموریتی به ستاد مبارزه با کرونا برای آموزش دانش آموزان دادم، گفت: باید تا پایان سال تحصیلی بودجه بندی و زمان بندی دروس را انجام دهیم تا کاستی‌های دو هفته اخیر جبران شود و ما باید این اقدامات را شبانه روز پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: تلاش کنیم تا آموزش و پرورش برای مشکلات جامعه پاسخ مطلوب و مناسبی پیدا کند چراکه فرهنگیان همیشه بهترین گروه مرجع جامعه بودند و مورد اعتماد جامعه هستند و باید این اعتماد افزایش پیدا کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *