صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وارد شدن فشار سنگین مالی به شهرداری با بدقولی دولت/ سیاست‌های اقتصاد حمل و نقل در کشور ما بیمار است

۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۱:۰۱
کد خبر: ۶۰۲۹۰۴
سرپرست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اقتصاد حمل و نقل کشور ما بیمار بوده و متاسفانه سیاست‌های غلط اقتصادی، مردم را به وضعیت نامطلوب سوق داده است.

یوسف حجت، سرپرست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری با اشاره به اینکه افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت که پاسخگوی هزینه‌های جاری نیست، گفت: بر اساس قانون، تامین یک سوم هزینه‌ها بر عهده مردم، یک سوم بر عهده شهرداری و باقی بر عهده دولت است، در این شرایط مردم و شهرداری سهم خود را در این زمینه پرداخت می‌کنند، اما دولت همواره در پرداخت تعهدات خود مشکل دارد و معمولا این رقم را پرداخت نکرده است، در نتیجه فشار بسیار سنگینی به شهرداری وارد می‌شود.

وی ادامه داد: البته منطقی هم نیست که مردم هزینه‌های خود را به طور کامل پرداخت کنند و شهرداری دو سوم هزینه‌ها را متقبل شود، آن هم در وضعیتی که شهرداری چاه نفت ندارد و مالیاتی هم که گرفته نمی‌شود و تنها عوارضی اخذ می‌شود که آن هم صرف حمل و نقل عمومی می‌شود. در نتیجه اگر این مساله از سوی دولت تامین نشود، طبیعتا فشار سنگینی به شهرداری وارد می‌شود و در خرید واگن‌های جدید و توسعه خطوط مترو با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

حجت خاطرنشان کرد: هرچند باید به این مساله اشاره کرد که دولت تلاش می‌کند تا مشکلات را به حداقل کاهش دهد و افزایش ظرفیت واگن‌های مترو از جمله برنامه‌های خوبی است که در نظر گرفته شده و ما هم امیدواریم که هرچه سریع‌تر این موارد محقق شود تا دولت هم بتواند سهم خود را در حمل و نقل عمومی به سرانجام برساند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری در محدوده مجاز خود اقدام به افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت کرده است، خاطرنشان کرد: اگر این رقم بالاتر مصوب می‌شود، قطعا در مراجع بالاتر رد می‌شد و قبولش نمی‌کردند، البته باید بخشی دیگر از این مساله را هم دید که افزایش بیشتر کرایه‌ها منجر به افزایش نارضایتی در اقشار مختلف مردم به ویژه قشر مستضعف می‌شد و نمی‌توان همه فشار‌ها را به مردم تحمیل کرد.

حجت در پایان تصریح کرد: شکی در این مساله وجود ندارد که اقتصاد حمل و نقل ما بیمار بوده و متاسفانه سیاست‌های غلط اقتصادی، مردم را به وضعیت نامطلوب سوق داده است که این مساله باید با تدبیر حل شود، برای مثال در ۱۰ سال گذشته بیش از ۶۷ درصد مسافران برای سفر‌های بین‌شهری خود از اتوبوس و قطار استفاده می‌کردند که این مساله اکنون به ۲۰ درصد رسیده است، در نتیجه این سیاست‌های غلط موجب شده که مردم به سمت استفاده از حمل و نقل شخصی سوق داده شوند که این سیاست پذیرفته شده‌ای نیست و باید برعکس آن باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *