صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نقص در کیت های تشخیص کرونا در آمریکا؛ نارضایتی از عملکرد دولت ترامپ بالا گرفت

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۵۲
کد خبر: ۶۰۱۹۹۶
وزارت بهداشت آمریکا نقص در کیت های تشخیص ویروس کرونا متعلق به دولت این کشور را که به مراکز درمانی و پزشکی تحویل داده شدند، تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ؛ وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی آمریکا می گوید که در حال بررسی و انجام تحقیقات در خصوص تولید برخی از کیت‌ های تشخیصی معیوبی است که باعث شده برخی از ایالت های آمریکا برای استفاده از کیت‌ های خود درخواست تایید اضطراری کنند.

روز شنبه فرماندار نیویورک گفت که پس از تایید سازمان غذا و دارو آمریکا در روز جمعه، بلافاصله این ایالت استفاده از کیت‌ های تشخیص ویروس کرونای تولید خود را آغاز کرده است.

این سازمان اعلام کرده که به برخی از آزمایشگاه‌ ها اجازه می‌ دهد فورا از کیت‌ های تولید شده خود استفاده کنند.

این در حالی است که روز یکشنبه نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک تایید شد.

کمیساریای این سازمان روز یکشنبه در بیانیه‌ ای تایید کرد که مشکل ایجاد شده در کیت‌ های تشخیصی کرونا در روند تولید رخ داده است.

الکس آذر، دبیر سازمان بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، گفته است که این کشور ۷۵ هزار کیت تست در اختیار دارد که تا کنون بیش از ۳۶۰۰ نفر از کیت‌ ها برای تشخیص ویروس کرونا استفاده کردند.

رویترز می گوید که کیت‌ های معیوب دولت فدرال باعث شده روند شناسایی مبتلایان در شهر پرجمعیت نیویورک به کُندی صورت بگیرد.

 

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از همان ابتدا مدعی شده بود خطر ویروس کرونا در کشورش کم است اما هم اکنون دولت وی با انتقادات گسترده‌ ای مبنی بر در اختیار گذاشتن کیت‌ های تست و تجهیزات آزمایشی معیوب به ایالت های مختلف رو به رو شده است.

این انتقادات و نارضایتی‌ های مردم و پزشکان در آمریکا در حالی است که تنها ۱۲ آزمایشگاه در این کشور قادر به تشخیص ویروس کووید ۱۹ هستند.

کارشناسان بهداشت عمومی و مسئولان بیمارستان‌ ها در سراسر آمریکا طی چند هفته گذشته از عدم توانایی برای انجام تست تشخیص ویروس کرونا ابراز سردرگمی کردند.

سازمان کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا تا همین اواخر اصرار داشت که تست تشخیص کرونا فقط برای افرادی که طی ۱۴ روز به چین سفر کردند و یا با افراد مبتلا به کرونا در تماس بودند، باید انجام شود.

این در حالی است که در چین و کره جنوبی روزانه هزاران تست تشخیص ویروس کرونا انجام می شود تا افراد بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمان آزمایش بدهند.

کرونا به شدت در حال رشد در آمریکا است تا جایی که روز دوشنبه دومین مورد از مرگ بر اثر کرونا ویروس در این کشور تایید شد؛ شمار مبتلایان در این کشور به ۸۰ نفر رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *