صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هر چقدر زمان بین کلاهبرداری تا شکایت کمتر باشد؛ پرونده زودتر به نتیجه می‌رسد

۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷:۴۶
کد خبر: ۵۹۷۵۹۱
به گفته سرهنگ کاظمی، هر چقدر زمان بین کلاهبرداری تا شکایت کمتر باشد؛ نتایج به دست آمده مطلوب‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، برخی از قربانیان کلاهبرداری، بلافاصله پس از وقوع جرم، متوجه این امر نمی شوند و گاه تصور می کنند دیگر برای شکایت دیر شده است.

اما به گفته یک مقام انتظامی، این تصور اشتباه است و مردم هرگاه متوجه وقوع یک جرم شدند؛ باید به پلیس مراجعه کنند.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت:عده‌ای از مردم، بلافاصله بعد از کلاهبرداری اینترنتی، متوجه این امر نمی‌شوند و ممکن است مدتی زمان برد.

وی افزود: بیشتر این افراد، مشترکان مسن بانک‌ها هستند که از طریق پیامک حساب خود را چک نمی‌کنند.

سرهنگ کاظمی در پاسخ به این سوال که اگر زمان کلاهبرداری مدت زیادی بگذرد و سپس افراد برای شکایت اقدام کنند؛ پرونده آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ادامه داد: به محض اعلام شکایت، اقدامات پلیس فتا در این باره آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر افراد زودتر متوجه فیشینگ شوند و سریعا به پلیس مراجعه کنند، نتیجه بهتری به دست می‌آید.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: رسیدگی به شکایات هر چقدر هم که از زمان اقدام مجرمانه گذشته بود، توسط پلیس انجام می‌شود، اما بهتر است سریعا به پلیس مراجعه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *