۵ اولویت کالایی در بازرسیها اعلام شد
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال و لزوم کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تامین توزیع ارائه خدمات قیمت تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی جلوگیری از تخلفات احتمالی برای رسیدگی فوری به شکایات و گزارشهای مردمی از اهداف این بازرسیها است.
وی در ادامه از آمادگی این سازمان جهت دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ خبر داد و افزود: بازرسان مجری این طرح در سریعترین زمان ممکن نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام میکنند.
ماجد با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان حمایت پیشگیرانه است، خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد ذکر شده با هماهنگی اتحادیه ها، نظارت در بازار را افزایش دهیم، زیرا خودکنترلی اسناد از بروز تخلف جلوگیری میکند.
لازم به ذکر است لیست کالاهای اولویت دار به صورت مستمر در هر هفته از سوی کارگروه تنظیم بازار انجام میشود و همین امر موجب میشود تا سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صمت استانها در کنار نظارت و بازرسیهای معمول و همیشگی خود تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاههای مرتبط به کالاها و خدمات مذکور معطوف کرده و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی قرار دهند.