صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

همیشه به دنبال اولین‌ها در سینما هستم/ «تعارض» در سینمای ایران بی سابقه بود

۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۷۲۲۶
کارگردان فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» گفت: همیشه در سینمای ایران به دنبال اولین ها هستم، «روایت ناپدید شدن مریم» به عنوان فیلم قبلی من هم ساختاری داشت که تاکنون اتفاق نیفتاده بود، در ادامه منتظرم تا باز هم به ایده ای خوب برسم و بتوانم کار تازه ای انجام دهم.

محمدرضا لطفی کارگردان جوان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون ساخت فیلم سینمایی «تعارض» گفت: فیلم تعارض از جنس فیلم های نامتعارف بوده در طبقه بندی فیلم های تجربه گرایانه و متفاوت قرار می گیرد، فرم و ساختار این فیلم برای نخستین بار در سینمای ایران تجربه شده است، شخصا از کلیت این فیلم راضی هستم.

وی با اشاره به بدعت تازه فیلمش در سینما اذعان کرد: فیلم سینمایی تعارض اولین فیلمی است که در ایران از دریچه دوربین مداربسته ضبط می شود، این اتفاق قطعا ساخت این اثر را سخت می کرد اما ترجیح دادیم برای اثری متفاوت این سختی را تجربه کنیم. 

کارگردان فیلم «تعارض» دلیل تغییر نام این فیلم را اینگونه توصیف کرد: واقعیت امر دلیل اصلی تغییر نام فیلم «ریست» به تعارض شورای پروانه نمایش بود، این فیلم در ابتدا با نام ریست پروانه ساخت گرفت اما شورای نمایش اصرار داشت که فیلم باید نامی فارسی داشته باشد و ما تعارض را برای این اثر انتخاب کردیم. 

وی ساخت این فیلم را تلاشی سخت دانست و افزود: فیلم سینمایی تعارض چالش بسیار سختی برای من بود، هیچ نمونه خارجی برای این فیلم وجود نداشت و همین باعث می شد که همه چیز از ایده و در درون گروه شکل گیرد اما خدا را شکر می کنم که از پس این فیلم بر آمدیم.

کارگردان فیلم «تعارض» ادامه داد: همیشه در سینمای ایران به دنبال اولین ها هستم، «روایت ناپدید شدن مریم» به عنوان فیلم قبلی من هم ساختاری داشت که تاکنون اتفاق نیفتاده بود، در ادامه منتظرم تا باز هم به ایده ای خوب برسم و بتوانم کار تازه ای انجام دهم. 

لطفی در قبال ریتم فیلم تعارض خاطرنشان کرد: به نظر من ریتم فیلم کند نبود، ایده آل من برای این فیلم دو ساعت و نیم بود که در نهایت به هشتاد و پنج دقیقه رسید، نود فیلم در چهارده قاب دیده می شود، این جهان بینی و خاصیت فیلم است، اگر احساس می کنید ریتم فیلم کند بوده در راستای فیلم بوده است، به نظر من از واژه ریتم کند استفاده منفی نکنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *