صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهروز شعیبی از ساخت «روز بلوا» می‌گوید/نظر پژمان جمشیدی درباره سینمای کمدی

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۹۷۰۵۵
بیست و هفتمین روز از بهمن ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر بهروز شعیبی درباره همکاری با سازمان سینمای اوج اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، بیست و هفتمین روز از بهمن ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر بهروز شعیبی درباره همکاری با سازمان سینمای اوج اشاره کرد.

کمدی مهمترین ژانر سینمایی است/من و سام درخشانی نگرانیم که تکراری شویم

پژمان جمشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون ایفای نقش در فیلم سینمایی «ارتش سری» یا همان «خوب بد جلف ۲» گفت: هنگام تماشای «ارتش سری» خیلی استرس داشتم، زیرا این فیلم به واسطه طولانی شدن زمان فیلمبرداری حذفیات زیادی داشت، اما از تماشای آن بسیار لذت بردم، به نظر من این فیلم از نسخه اول «خوب بد جلف» بسیار بهتر و تکنیکی‌تر ساخته شده بود.

وی در همین راستا ادامه داد: شاید در برخی موقعیت‌ها برخی دوستان بگویند که نسخه اول بیشتر مخاطب را می‌خنداند، اما از لحاظ کیفی و ساختار فیلم به نظر نسخه دوم «خوب بد جلف» چند سر و گردن از نسخه اول بالاتر است.

بازیگر فیلم ارتش سری درباره احتمال تکراری شدن زوج خودش با سام درخشانی افزود: خود ما هم خیلی نگران این اتفاق هستیم که زوجمان تکراری شود، البته مخاطب آثاری که ما بازی می‌کنیم را می بیند اما باور کنید بیست برابر بیشتر از چیزی که ما بازی می کنیم بهمان پیشنهاد می شود اما آنها را رد می‌کنیم. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: هر دو ما به همین دلیل مراقب انتخاب های خود هستیم، البته در سطح جهان لورل و هاردی سالها بازی کردند و دل مخاطب را هم نزدند اما در کل فرهنگ ما کاملاً متفاوت است و باید حواس خود را جمع کنیم، البته من و سام کلاً دو فیلم بازی کردیم که البته هر دو به نسخه دوم کشیده شد. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

شکست سنگین فیلم «مهران احمدی» در گیشه سینما

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی «لیلاج» به کارگردانی داریوش یاری از ششم دی ماه اکران خود در سینما‌های کشور را آغاز کرده و تاکنون با فروشی نزدیک به ۹۵,۴۳۸,۰۰۰ میلیون تومان یکی از قعرنشین بلامنازع جدول فروش سینما در سال ۹۸ محسوب می‌شود.

این فروش کم برای فیلم سینمایی لیلاج در حالی رخ می‌دهد که این فیلم از حضور بازیگران پرتعداد و مطرحی برخوردار است، اما حضور این بازیگران نتوانسته در جذب مخاطبان به سینما موفقیت آمیز باشد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین جدول فروش سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: رعنا نوازنده ساز در شرف برگزاری کنسرت، باخبر می‌شود دخترش برای نجات پدرش به زادگاه رعنا رفته است. جایی که رعنا شانزده سال پیش درست در سن دخترش از آنجا فرار کرده است. رعنا کنسرت را رها می‌کند.

فیلم سینمایی «لیلاج» پنجمین تجربه کارگردانی داریوش یاری محسوب می‌شود، وی پیش از لیلاج کارگردانی آثاری همچون پناه آخر، کربلا جغرافیای تاریخ، خانه‌ای روی تپه و دخلیل در کارنامه کاری خود می‌بیند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

بازگشت «مرد نامرئی» به سینماهای هالیوود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی «مرد نامرئی» به کارگردانی «لی ونل» اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از بیست و هشتم فوریه سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد کرد.

«لی ونل» کارگردان این فیلم از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به ماتریکس: بارگذاری مجدد، اره، اره ۲، اره ۳، اره ۶، اره سه بعدی، مجازات مرگ، مجموعه فیلم توطئه آمیز و ارتقاء اشاره کرد.

  • بیشتر بخوانید:
  • جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود را اینجا مشاهده کنید

اولین تجربه کارگردانی وی در سال ۲۰۱۵در فیلم توطئه آمیز: قسمت۳ بود. وی سپس در سال ۲۰۱۸ فیلم ارتقاء را کارگردانی کرد که با واکنش مثبتی مواجه شد.

در خلاصه داستان مرد نامرئی آمده است: دوست یک دختر به نام سسیلیا کاس، خودکشی می‌کند و او سعی می‌کند از قضایا عبور کند و زندگی جدیدی برای خود بسازد. اما بعد از این که فردی نامرئی در پی قتل او می‌آید، نایو به زنده‌بودن دوست پسرش مشکوک می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

هیچ‌وقت فیلم سفارشی نساخته و نمی‌سازم/تبعات همکاری با سازمان اوج را پذیرفته و راضی هستم

بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «روز بلوا» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون عدم پرداخت دقیق به مسائل مطرح شده در فیلم گفت: واقعیت امر من فکر می‌کنم موضوعی که در فیلم مطرح شده هر چند حساس اما به فراخور فیلمنامه و روایت به آن پرداخته شده است، باور کنید اگر می‌خواستیم بیشتر از این به جزئیات یک پرونده بپردازم و مستندگونه عمل کنم مخاطب خسته می‌شد. 

وی در همین راستا ادامه داد: مخاطب سینما به طور کامل به سالن سینما می‌آید که فیلم ببنید، شاید اگر بخواهیم یک مقوله را تمام و کمال در اثری شرح دهیم باید به سراغ مستند برویم اما روز بلوا اثری سینمایی است که باید پایدار به اصول سینما و درام پیش برود و به همین خاطر پرداختن به مسائل اقتصادی در اثر در راستای اثر انتخاب شده است. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «روز بلوا» درباره همکاری خود با سازمان سینمایی اوج اذعان کرد: من اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنم، برخی از اینکه کدام نهاد تهیه کننده اثر است می گویند اما برای من خود اثر درجه اهمیت بالایی دارد، پیش از این نیز بسیاری از نهادهای فرهنگی تهیه و تولید آثار سینمایی را انجام داده اند که اوج هم یکی از آنهاست. 

وی در همین رابطه اذعان کرد: من به عنوان یک کارگردان ترجیح می دهم در جایی فیلمم را بسازم که احساس آرامش کنم اما این را قول می دهم که «روز بلوا» سفارش هیچ نهادی نبوده است، کلاً کارگردانی نیستم که فیلم سفارشی بسازم. تا حرفی برای خودم نباشد آن را نزده و اگر فیلمنامه ای مورد پسند خودم نباشد آن را نمی سازم. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *