اپراتورهای اینترنت زیر ذره بین سامانه نت سنج /تشدید نظارت بر اپراتورها و شرکت های اینترنتی
سامانه نت سنج با ارائه اطلاعات و نحوه خدمات رسانی اپراتورها اهرم مناسبی برای تشدید نظارت اپراتورها و شرکت های اینترنتی است.
اقدامی که در کنار افزایش شفافیت میتواند اطلاعات مناسبی از نحوه خدمات رسانی و افزایش رقابت اپراتورها برای ارائه خدمات بهتر به کاربران را فراهم کنند.
مجید حقی معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد با اشاره به سامانه نت سنج اظهار کرد: سایت نت سنج اولین سامانه در این سطح است که اطلاعات را به صورت دقیق و شفاف سازی ارائه میدهد و از این جهت که حجم اطلاعات در اختیار کاربران، مناسب و متنوع است نظر مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرده است.
معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این سامانه بحث شفاف سازی رقابت بین اپراتورها را افزایش داده و با ارائه قیمت و کیفیت خدمات اینترنتی که دو عامل اصلی برای خرید سرویس است، توانسته اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران قرار دهد.
به گفته وی؛ هدف از ایجاد سایت افزایش شفافیت و رقابت برای ارائه سرویس مناسب به کاربران است.
حقی با اشاره به نحوه عملکرد این سامانه اظهار کرد: سنجههایی در سامانه کشور نصب شده که تمام رفتار یک کاربر مانند وب گردی و انتقال فایل در بازههای زمانی متعدد را انجام میدهد و پس از بررسی برای سازمان ارسال میشود و مجموع این اطلاعات پس از بررسی به وزنهای مختلف مانند تجاری و گیمینگ ارائه میشود.
معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات عنوان کرد: به صورت میدانی با استفاده از وسیلهای در تمام معابر و جادههای کشور مقدارکیفیت و سینگال اپراتورها را اندازه گیری کردیم که اطلاعات آن تحت عنوان درایو تست در سامانه موجود است.
وی افزود: بخش شکایت سامانه ۱۹۵ شکایات مردم را ثبت و دسته بندی میکند.
حقی با اشاره به امکان ثبت نظرات کاربران بیان کرد: کاربران پس از وارد شدن در سایت میتوانند نظر خود را اعلام کنند و با قرعه کشی از میان آنها به تعدادی یکساله بسته اینترنتی اهدا میشود.
معاون امور پستی ارتباطی و فناوری اطلاعات عنوان کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر از این سایت بازدید کردند و حدود ۸۰ درصد از این سامانه اعلام رضایت و ۱۰ درصد متوسط رای دادند و زیر ۱۰ درصد نیز اشکالاتی وارد کردند که حتما از این نظرات استفاده میشود.
حقی گفت: این سامانه در صورت توجه و استفاده مردم میتواند نقش مهمی در افزایش کیفیت اپراتورها داشته باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *