صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازیگر آتاباى از دیده شدن در سینما فاصله مى‌گیرد/جشنواره فیلم فجر به ایستگاه پایانى رسید

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵:۰۱
کد خبر: ۵۹۶۰۰۱
بیست و سومین روز از بهمن ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تحلیلی از ۱۰ روز تماشای آثار جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ، بیست و سومین روز از بهمن ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تحلیلی از ۱۰ روز تماشای فیلم های جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.


خط قرمز «هادی حجازی فر» در بازیگری چیست؟/بازیگری که دیده نشدن برایش مهم است

بازیگر فیلم سینمایی «دوزیست» گفت: نکته مهم در بازیگری این است که باید در جایی خودت را حذف کنی، اینکه بخواهی زیاد دیده شوی دقیقا نقطه عکس موفقیت در بازیگری است، برای من بازیگری دیده نشدن است.

هادی حجازی فر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، پیرامون بازی در فیلم سینمایی «دوزیست» گفت: نقش من در فیلم دوزیست از نظر خودم نقشی کاملاً متفاوت نسبت به آن چیزی بود که تاکنون در سینما تجربه کرده بودم. من با برزو نیک نژاد درباره رسیدن به این نقش و طراحی درست آن گفت‌وگوهای زیادی انجام دادیم که خوشبختانه تا حد امکان حاصل شد. 

وی درباره تعریف از خود بازیگری اذعان کرد: تعریف واحدی نمی توان از بازیگری ارائه داد، از نظر من بازیگری گم کردن مرز بین واقعیت و خیال است، فیلم دوزیست برایم تجربه شگفت انگیزی بود.

بازیگر فیلم سینمایی «دوزیست» درباره کاراکتر خود در این فیلم تاکید کرد: واقعیت امر وقتی فیلم را روی پرده سینما دیدم وحشت کردم اما حالا که آن را دیده ام و بازخوردها را شنیدم کمی خیالم راحت شده و از بازی در این فیلم خوشحالم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

جشنواره فیلم فجر یا سینمایی با طعم مرگ و نیستی؟

با نگاهی کلی به وضعیت به وجود آمده در سینمای ایران خیلی سخت نیست که ارزیابی نهایی را به زبان بیاوریم، عدم مدیریت صحیح عرصه سینما از بخش بررسی و ارائه پروانه ساخت گرفته تا پروانه نمایش، هیات انتخاب و هیات داوران جشنواره فیلم فجر همه و همه در کارشان به نواقص زیادی دچار شدند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته با حضور اهالی رسانه هنرمندان و مسئولین فرهنگی کشور برگزار شد، اما حاشیه‌های زیادی با خود به همراه داشت.

از جمله این حاشیه‌های عدم حضور برخی از کارگردانان و عوامل فیلم‌های نامزد شده برای دریافت سیمرغ بلورین در مراسم اختتامیه بود، افرادی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، سعید ملکان همچنین بیشتر عوامل این آثار در مراسم شب گذشته حاضر نشدند و عدم حضور خود را ارزیابی غیر منصفانه و غیر حرفته ای نامزدها اعلام کردند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده فهرست کامل برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید

با نگاهی کلی به وضعیت به وجود آمده در سینمای ایران خیلی سخت نیست که ارزیابی نهایی خود را به زبان بیاوریم، عدم مدیریت صحیح در عرصه سینما از بخش بررسی و ارائه پروانه ساخت گرفته تا پروانه نمایش، هیات انتخاب و هیات داوران جشنواره فیلم فجر همه و همه در کارشان به نواقص زیادی را دچار شدند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«مردی که...»؛ روایت تلاش یک روانپزشک برای درمان بیماری عجیب

نمایش «مردی که...» به نویسندگی پیتر بروک و کارگردانی رضا مولایی این شب‌ها در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه رفته و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

نمایش «مردی که...» به نویسندگی پیتر بروک و کارگردانی رضا مولایی این شب‌ها در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه رفته و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است. 

شیوا اردویی، ملیحه آقایی، ندا اسدی، یاسر اصغری، مهسا جمشیدی، محمد شامی، احسان صادقی، بهنام غفاری، نیما میرزابیگی، سعیده قوچ کانلو، لاله هوشنگی از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده نقد نمایش «فرانکنشتاین» اینجا کلیک کنید

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: برشی از تجربه های یک روانپزشک و محقق در تقابل با بیماران مغز و اعصاب و تلاش او برای راه پیدا کردن به جهان آنان. این اثر روایت نمایشی پیتر بروک از تجربه های بالینی و مستند الیور ساکس عصب شناس مشهور امریکایی ست، که در کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت به قلم خود ساکس منتشر شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

بازگشت قربان نجفی با «خانه امن» به تلویزیون/از زمان اکران فیلمم کاملاً ناراضی هستم اما چاره چیست

بازیگر سریال «خانه امن» گفت: واقعیت امر از زمان اکران فیلمم ناراضی هستم اما چاره ای هم نیست، اما متاسفانه چرخه اکران به شدت بی برنامه است و ممکن است همین زمان هم از دست ما خارج شود، خلاصه امر خواستیم ریسک کنیم تا شاید این فیلم در جرخه اکران دیده شود.

قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی  پیرامون آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی اکران فیلم سینمایی «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده را در جشنواره فیلم فجر پشت سر گذاشته ام و هم اکنون در حال بازی در یک سریال هستم.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر مشغول بازی در سریال تلویزیونی «خانه امن» به کارگردانی «احمد معظمی» هستم، همچنان فیلمبرداری این سریال ادامه دارد و هنوز زمان مشخصی برای پخش آن مشخص نشده است.

  • بیشتر بخوانید: 
  • برای مشاهده آخرین گفت‌وگوی قربان نجفی پیرامون حضورش در جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کند.

بازیگر فیلم سینمایی «دشمنان» درباره نقش خود در سریال تلویزیونی «خانه امن» اضافه کرد: نقش من در سریال خانه امن نسبت به تمامی آثاری که در آنها بازی کرده ام متفاوت است و می‌توانم بگویم چالش تازه‌ای را در این سریال تجربه کرده ام. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

چرا عوامل«روز صفر» در اختتامیه جشنواره فیلم فجر حضور نداشتند؟

 دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چرایی حضور نیافتن عوامل فیلم سینمایی «روز صفر» در اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را تشریح کرد.

دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر  در حساب کاربری خود  در شبکه های اجتماعی در پاسخ به یک منتقد سینما درباره «چرایی حضور نیافتن عوامل فیلم سینمایی «روز صفر» در اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر» نوشت: «آقای ملکان به دو موضوع انتقاد داشتند و اختتامیه فیلم فجر را تحریم کردند:

۱-معتقد بودند نباید افرادی که صحبت از تحریم کرده‌اند یا افرادی که در نشست رسانه‌ای اعتراض کرده‌اند داوری و کاندیدا می‌شدند.

۲- پذیرش فیلم «خورشید» به رغم دیر رسیدن به جشنواره فجر.»

گفتنی است؛ «روز صفر» در مراسم پایانی جشنواره با وجود این بدعت و خواسته غیرمنطقی از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، برنده ۵ جایزه نگاه نو، جلوه‌های ویژه میدانی، طراحی لباس، جایزه ویژه هیئت داوران و نگاه ملی شد و رفتار سازندگان این فیلم، سبب تغییر آرای هیأت داوران جشنواره نشد.


بر اساس گزارش میزان، برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان تعلق گرفت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«دیدار جان»، روایتى از پایان چشم انتظاری مادر شهید بخشى/وقتى تلخ‌ترین بخش‌هاى یک کتاب شیرین مى‌شوند

 نویسنده کتاب «دیدار جان» در گفت‌: نام کتابم را از این جهت دیدار جان گذاشتم که مادر شهید مهدی بخشی پس از گذشت سال‌ها وقتی با پیکر تازه تفحص شده فرزندش روبرو شد بسیار خوشحال شد گویی که بار دیگر این فرزند را به دنیا آورده است و اميد وی به اطمینان تبدیل شد.

فاطمه وفایی زاده نویسنده کتاب «خوشا سرو» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی  پیرامون مضمون کتاب «دیدار جان» گفت: در كتاب دیدار جان، زندگی و سرگذشت شهید مهدی بخشی معاون گردان مالک اشتر را به رشته تحرير در آوردم كه توسط انتشارات ۲۷ بعثت منتشر شده است.
  • بيشتر بخوانید:
  • براى مطالعه معرفى کتاب «خوشا سرو» اینجا کلیک کنید
وى نگارش کتاب دیدار جان را در سه بخش توصیف و اظهار کرد: کتاب دیدار جان در سه فصل تنظیم شده، فصل اول این کتاب از زمان تولد تا زمان حضور وی در جبهه است كه از زبان مادر این شهید بزرگوار روايت شده، فصل دوم از زبان خود شهید تا زمان شهادتش روايت شده و در فصل سوم از آنجا که پیکر شهید بخشی بعد از شهادت پیدا نشد و شک در مورد شهادت وی وجود داشت روایتى از مادر وى به دوران انتظار تا زمان پیدا شدن پیکر این شهید بزرگوار  باز می‌گردد.
 
وی در مورد شیوه نگارش کتاب دیدار جان ابراز کرد: کتاب ديدار جان را بر اساس مستنداتی که در گفت‌وگو با دوستان و هم رزمان شهید بخشى انجام دادم به نگارش در آوردم و همچنین از روایات مادر و خانواده این شهید بزرگوار در اين كتاب استفاده كردم و تلاش کردم ديدار جان نثری ساده و روان داشته باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
روایتی انیمیشن گونه در کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد»/راه حلی جدید برای جذب مخاطب به کتاب و کتاب‌خوانی

یک نویسنده کتاب گفت: در کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد» تلاش کردم از ادبیات با تکنیک تصویر سازی بهره ببرم تا بتوانم جذابیت بیشتری را برای مخاطب فراهم کنم. در این کتاب خواننده یک انیمیشن نوشته شده را مطالعه می‌کند، در این اثر کارتن بجای کلمات استفاده شده است.
سعید تشکری نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی  پیرامون مضمون کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد» گفت: کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد‌» مجموعه‌ای از داستان‌های به هم پیوسته را روایت می‌کند، مضمون این کتاب برگرفته از داستانی خیالی است که همگام با واقعه قیام خونین مسجد گوهرشاد در حرم مطهر رضوی جلو می‌رود.
 
وی دلیل نوشتن کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد» را مطرح و بیان کرد: احساس می‌کردم که به اندازه کافی، رمان و داستان در مورد وقایع مسجد گوهر شاد به رشته تحریر در نیامده است به همین علت با توجه به این مضمون اقدام به نوشتن کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد» کردم. سال‌ها پیش کتابی با عنوان «پاریس پاریس» را نوشتم که در انتشارات نیستان به چاپ رسید در این کتاب به صورت مستند و به سبک رئالیسم به وقایع مسجد گوهر شاد پرداختم که البته با استقبال بسیار خوب مخاطبان رو به رو شد، بعد‌ها احساس کردم این کتاب به دلیل سبک ساختاری برای مخاطبان جوان جذاب نیست و نیازمند پرداخت از زبانی متفاوت و با سبک جدید را دارد، لذا اقدام به نگارش کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد» کردم.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه تازه‌های نشر انتشارات «به نشر» اینجا کلیک کنید

تشکری به نحوه نگارش کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد» اشاره و ابراز کرد: کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد» با نگاهی فانتزی نوشته شده و ارتباطی با رمان «پاریس پاریس» ندارد، درون مایه کتاب «اوسنه‌ی گوهرشاد»، بین دو کاراکتر اصلی کتاب یعنی سازنده مسجد و انسیه پاک روان، شخصی که بانوی کشتار مسجد گوهرشاد شناخته می‌شود شکل می‌گیرد و در خلال آن حادثه مسجد گوهر‌شاد را بیان می‌کند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *