بهره برداری آزمایشی قطعه یک آزادراه تهران- شمال
امروز ۲۳ بهمن ۹۸ قطعه یک آزادراه تهران- شمال به طور آزمایشی به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، حسن روحانی روز گذشته در سخنرانی مراسم راهپیمایی یومالله ۲۲ بهمن خبر از بازگشایی آزمایشی قطعه یک آزادراه تهران- شمال از امروز ۲۳ بهمن داد و گفت: انشاءالله اوایل اسفند این جاده مهم که یکی از افتخارات مهندسی ایران است، افتتاح خواهد شد.
این درحالی است که پیشتر نیز مسئولان گفته بودند این مسیر حدود یک هفته پیش از افتتاح رسمی به صورت آزمایشی بهرهبرداری میشود.
البته قرار بود قطعه یک آزادراه تهران- شمال در دهه فجر ۹۸ افتتاح شود که به جهت ارتقاء ایمنی مسیر و هماهنگی در استقرار ارگانهای مختلف، افتتاح این مسیر به اوایل اسفندماه امسال موکول شد.
چندی پیش خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربه بهرهبرداری آزمایشی از منطقه آزادراه تهران-شمال پیش از افتتاح رسمی بابت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی، اشاره کرد و گفت: اگر میخواستیم از نظر سطح ایمنی تا اندازهای که در دیگر آزادراهها رعایت شده است، در این آزادراه هم رعایت شود و آن را افتتاح کنیم، مشکلی نبود و این آزادراه را افتتاح میکردیم به هر حال مسیر برای افتتاح تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آماده بود، اما در راستای ارتقای سطح ایمنی در این مسیر آزادراهی، قرار شد چند روزی کارهای باقیمانده به اتمام برسد و استقرار دستگاههای ذیربط در این آزادراه صورت گیرد.
مشخصات قطعههای چهرگانه آزادراه تهران - شمال
قطعه یک این آزادراه حدفاصل تهران - دوآب شهرستانک به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر است و این منطقه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امام زاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک میرسد.
لازم به ذکر است که این منطقه آزادراه موجب حذف قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج میگذرد میشود و مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاهتر میشود
قطعه دو آزادراه تهران شمال حد فاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است به طوریکه تونلهای بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۳۵۰ متر در این منطقه قرار میگیرد، با اجرای این قطعه، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه میشود.
قطعه سه آزادراه تهران شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهى دشت نظیر و مرزنآباد به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است به طوریکه مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است.
در قسمتهای فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه میشود؛ در این منطقه هیچگونه اقدامی در مورد عملیات اجرایی صورت نگرفته است، اما مطالعات اجرایی آن که به دلیل گذشت مدتزمان زیاد منقضی شده بود، به روز شده است.
قطعه چهار آزادراه تهران - شمال حدفاصل سه راهى دشت نظیر مرزنآباد - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است.
مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمتهای فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه میشود، اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز و در دولت دهم ابتدا با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی به بهرهبرداری رسید و سپس به تدریج تکمیل گردید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *