برگزاری نشست «جایگاه زبان فارسی در حوزه چاپ و تبلیغات»
وی ادامه داد: زبان فارسی شاخصه هویتی و تمدنی کشور ماست و وظیفه ماست که به آن اهمیت دهیم. از سوی دیگر محصولات چاپی و امور تبلیغاتی که تولید و اکران میشود تاثیر خاص فرهنگی روی مخاطب میگذارند. با توجه به تاثیرگذاری محصولات چاپی که شاید حتی بسیار بیشتر از رسانههای رسمی باشد صیانت از زبان فارسی در محصولات چاپی و تبلیغات بسیار اهمیت دارد.
مدیر کل چاپ و نشر گفت: از طرف مجلس، دولت و نهادهای بالادستی قوانین و مقرراتی در این حوزه تدوین شده است و یکی از تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت این قوانین و نظارت بر امور چاپی و تبلیغاتی به منظور صیانت از زبان فارسی است.
دانش با اشاره به برگزاری نشست «جایگاه زبان فارسی در حوزه چاپ و تبلیغات» گفت: این نشست در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه با حضور کارشناسان فرهنگی و چاپ ادارتکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای سراسر کشور برگزار میشود.
مدیرکل اداره چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چهار کارگاه آموزشی مرتبط با این موضوع در این نشست دو روزه برگزار خواهد شد. همچنین قوانین و رویههایی که در این حوزه هستند بار دیگر مرور خواهند شد و تلاش خواهد شد چالشها و نقاط ضعف و قوت وزارتخانه در این بخش شناسایی شوند.