صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیش‌بینی بازار خودرو بعد از توافق هسته‌ای/ بازار خودرو در انحصار سازندگان خارجی

۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۵۸
کد خبر: ۵۹۴۷۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رییس انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه اگر توافق صورت گیرد، درهای واردات باز خواهد شد، افزود: باز شدن درهای واردات بی کیفیتی ساخت داخل را نمایان خواهد کرد و دولت باید از ساخت داخل حمایت کند.
محمدباقر رجال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان اظهار کرد: متاسفانه بازار خودرو با بی رحمی هر چه تمام تر در اختیار سازندگان خارجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این اتفاق ممکن است بخشی از درآمد دولت را تامین کند اما همواره به ضرر تولید داخل و بدنام شدن این صنعت منجر خواهد شد.

رییس انجمن قطعه‌سازان بیان کرد: یقین داریم که مسئولان دولتی هرگز حاضر به از دست دادن این توفیقات اقتصادی و اعتباری، که به خصوص در چند سال گذشته به دست آورده‌اند، نخواهند شد.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشکلات این صنعت، گفت: نباید تمام مشکلات را به گردن سازنده داخل بیندازیم زیرا تامین مواد اولیه و مورد نیاز با مشکلات فراوانی روبه رو است که این اثر را بر روی کیفیت خودروها و بدنامی ساخت داخل گذاشته است.

بدنامی خودروسازان داخل
وی بیان کرد: متاسفانه سازندگان داخلی در تامین مواد اولیه، تحریم‌های خارجی و بدتر از آن تحریم‌های داخلی از قبیل فشارهای بانک‌ها، با مشکلات متعددی مواجه هستند و هر روز شاهد بدنامی ساخت داخل در بین مردم هستیم.

رجال در خصوص به توافق رسیدن مذاکرات و وضعیت صنعت خودرو با این اتفاق گفت: اگر قرار باشد با رسیدن به توافق درهای این صنعت به روی خارجی‌ها باز شود متاسفانه باید گفت در آن صورت خودروسازان داخلی مجال هیچ رقابتی را نداشته و مردم به استقبال خارجی ها خواهند رفت.

دخالت در قیمت گذاری
وی با انتقاد از عملکرد شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودرو گفت: هیچ معنایی ندارد که شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو مداخله داشته باشد و در هیچ کشوری شاهد چنین سیستمی نیستیم.

رییس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه دولت باید تصمیمات متعادلی در این حوزه بگیرد، افرود: تشویق‌های صادراتی، کمک به نقدینگی سازندگان داخل، ایجاد فضای رقابتی متعادل و سازنده مانند سایر کشورها، باید در اولویت تصمیمات دولت بعد از توافق باشد. 




نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
ضمن تایید فرمایشات جنابعالی در مورد مشکلات تحریم و بی کیفیتی تولیدات داخل به خریدار هم حق بدهید که در مقابل پولی که خرج می کند به چیزی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد و پول برای خرید ارابه مرگ ندهد.
ناشناس
|
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
خدایا کی از دست این خودروهای داخلی خلاص می شویم . ما می توانیم با پولی که برای خرید پراید می پردازیم اتومبیل خیلی بهتری سوارشویم
رضا
|
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
شما روز یه روز بی کیفیت تر کنین و قیمتو بالا ببرین .اگه جرات داشتین اجازه میدادین راه واردات باز شه تا ببینین کسی از فرغون خودرو یا سایپا ماشین میخره یا نه
ناشناس
|
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
اگرمیخواهیدبازارداخلی خودرو ازخودروی خارجی رونق بیشتری داشته باشد قیمت راپایینتربیاوریدوکیفیت رآ بالاببرید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *