صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتقاد محمود گبرلو از آثار جشنواره فیلم فجر ۳۸/فیلم‌سازان ما فرمول فیلم‌سازی برای تماشاگر را فراموش کرده‌اند

۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۹۳۹۴۷
مجری و منتقد سینما گفت: فیلم‌هایی که بنده در این چند روز دیدم خیلی شخصی است و با تماشاگر زیاد نتوانستند ارتباط برقرار کنند، این یعنی یا نیاز تماشاگر را برآورده نمی‌کنند و یا فیلم‌سازان ما فرمول فیلم‌سازی بر اساس نیاز تماشاگر را فراموش کرده‌اند.

محمود گبرلو مجری تلویزیون، کارشناس و منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص ارزیابی کلی خود از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: بعد از سی‌وهشت سال که از عمر جشنواره فیلم فجر می‌گذرد در حال حاضر به دنبال نگاه جدید و مطلوب‌تری برای سینمای ایران هستم که آیا سینمای ایران می‌تواند تماشاگر ایرانی خود را همراه داشته باشد.

وی در همین راستا افزود: به این دلیل این موضوع را می‌گویم چراکه ما با شرایط سختی از لحاظ رسانه در جهان روبرو هستیم و قدرت‌های رسانه‌ای هرکدام تلاش می‌کنند مخاطبان ایرانی را با شیوه‌های مختلف جذب خودشان کنند.

 

 

مجری سابق برنامه هفت در خصوص شرایط موجود در جشنواره فجر اظهار کرد: در این شرایط وظیفه سینمای ایران خیلی سنگین‌تر است، زمانی بود که سینمای ایران در جهان در اوج و قله بود نباید امروز این‌چنین افت و عقب‌نشینی کند تا کشور‌های همسایه‌ای که اصلاً سینما نداشتند حالا بتوانند سردمدار و برگزار کننده جشنواره‌های بزرگ باشند و الگو‌های مطابق میل خود را بسازند، برای همین است که دنبال جریانی در سینمای ایران می‌گردم که با توجه به هجوم رسانه‌های خارجی آیا کسی به فکر تماشاگر ایرانی هست یا خیر.

مجری مراسم نشست‌های خبری جشنواره فجر در خصوص فیلم اولی‌ها و فیلم‌سازان تازه کار حاضر در جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: زمانی بود که ما دسترسی به فیلم‌های خارجی به شکل کنونی نداشتیم، اما الآن به وفور در شبکه‌های متعدد ایرانی و بیگانه و همچنین در قالب سی دی و اینترنت می‌توان به‌ روزترین فیلم‌های سینمای جهان را ببینیم از این رو نسل جوان تماشاگر امروز خیلی مسلط به تکنیک سینما است، هم‌چنین این را در کارگردانان جوان و فیلم اولی‌هایمان نیز می‌توان دید.

وی در همین راستا ادامه داد: زمانی بود که ما اصلاً به کارگردانان جوان اهمیت نمی‌دادیم و می‌گفتیم که فلانی فیلم‌ یاول است و انشاالله بهتر می‌شود به همین خاطر با اغماض فیلمشان را نگاه می‌کردیم، اما در حال حاضر شاهد این هستیم که فیلم‌سازان جوان ایرانی از لحاظ تکنیک و فرم خیلی قوی‌تر شده‌اند.

گبرلو در پایان پیرامون فیلم‌های که تا به امروز در پردیس ملت موسوم به کاخ رسانه برای اهالی رسانه اکران شده اند، خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که بنده در این چند روز دیدم خیلی شخصی است و با تماشاگر زیاد نتوانستند ارتباط برقرار کنند، این یعنی یا نیاز تماشاگر را برآورده نمی‌کنند و یا فیلم‌سازان ما فرمول فیلم‌سازی بر اساس نیاز تماشاگر را فراموش کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *