صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

محمدی: از بازی در فیلم «آبادان یازده ۶۰» ذوق زده‌ام/خوشبخت: داستان فیلمم براساس واقعیت رادیو آبادان است

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶:۵۰
کد خبر: ۵۹۳۰۷۵
مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم، حسین کلامی تهیه کننده، بهزاد عبدی آهنگساز، علیرضا کمالی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان و شبنم گودرزی بازیگران فیلم و سایر عوامل در نشست خبری فیلم «آبادان یازده ۶۰» حضور یافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت» در محل نشست‌های جشنواره فیلم فجر با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد. 

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم، حسین کلامی تهیه کننده، بهزاد عبدی آهنگساز، علیرضا کمالی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان و شبنم گودرزی بازیگران فیلم و سایر عوامل در نشست خبری فیلم «آبادان یازده ۶۰» حضور یافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. 

مهرداد خوشبخت درباره فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» گفت: این فیلم نسخه نهایی ما نیست، این نسخه را کمی با تغییرات آماده اکران می کنیم، ما این فیلم را براساس مجموعه اطلاعاتی که براساس واقعیت بود ساختیم. 

وی درباره نحوه انتخاب بازیگران فیلم اظهار کرد: ما می خواستیم تا جای ممکن به واقعیت نزدیک شویم، می خواستیم تا جایی که می شود گریم دیده نشود، ما به همین دلیل از بازیگران بسیار قوی بهره گرفتیم که در کنار هم گروه بسیار خوبی را تشکیل دادند. 

علیرضا کمالی درباره حضورش در فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» گفت: من این فیلم را بازی کردم، توضیح اضافه ای ندارم، جهت عرض ادب اینجا حاضر شدم، توضیح اضافه به یک زیر متن احتیاج دارد که من فعلا به آن دسترسی ندارم، باید کمی از فیلم فاصله بگیرم تا بتوانم به خوبی درباره آن صحبت کنم. 

حمیدرضا محمدی درباره بازی در فیلم «آبادان یازده ۶۰» گفت: امیدوارم عضو خوبی برای این فیلم بوده باشم، از بازی در این فیلم همچنان ذوق زده ام. 

ویدا جوان درباره بازی در این فیلم اظهار کرد: داستان رادیو آبادان برای من به شدت جذاب بود، از طرفی تحول این شخصیت در طول فیلم مرا برای ایفای این نقش تهیج کرد. 

بهزاد عبدی آهنگساز این فیلم گفت: افتخار کردم که در فیلمی درباره آبادان موسیقی کار را ساختم، موسیقی در فیلم به نظر من کم نبود و به اندازه و در ساختار اثر حضور داشت. 

حسن کلامی درباره دلیل تهیه کنندگی این فیلم اظهار کرد: همین طور که دوستان اشاره کردند فیلم یک اثر ملی و تشریح کننده مقاومتی مردمی بود، سعی ما نشان دادن همین مقاومت مردمی بود، خواستیم نشان دهیم افرادی در پشت جبهه های افرادی گمنام داشتیم که کسی از آنها یاد نکرده است، ما خواستیم از این بزرگواران یاد کنیم. به همین دلیل این فیلم ساخته شد. 

حسن کلامی درباره هزینه ساخت این فیلم گفت: گفتن یا نگفتن رقم تولید دردی را دوا نمی کند، اگر تهیه کننده ای رقم ساخت بگوید آمار درست نداده است، ما قرار نبود فیلم گرانی بسازیم، به دنبال روایت داستانی گرم بودیم، اینکه ستاره آورده و خرج کنیم هدف اصلی ما نبوده است. ما از همان ابتدا قرار گذاشتیم که برای فیلم سراغ بازیگران چهره نرویم.

زهرا صمدی درباره طراحی لباس کاراکتری که حمیدرضا محمدی گفت: ما قبل از اینکه کار را شروع کنیم، نزدیک به دو هزار عکس دیدیم، حتی فیلم های مستند دیدیم و لباس های حمیدرضا براساس همین مستندات شکل گرفت.

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم درباره منابع فیلم اظهار کرد: ما سعی کردیم تمام روایت را بر اساس مستندات رقم بزنیم، اکثریت شخصیت ها تا حد ممکن از منابع آورده شده بود. این فیلم درباره رسانه است، هر قدر به فیلم و دیده شدنش کمک کنیم زیرا نسل جوان باید از تاریخ آن دوران اطلاعات داشته باشد. 

وی ادامه داد: فیلم ما درباره اتحاد در میان انسان ها است، چطور ده نفر کارمند به رزمنده تبدیل می شوند، ما نیاز داریم تا این نوع از تاریخ را روایت کنیم، چه طوری یک رادیوی کوچک موج متوسط یک شهر را نجات می دهد، قطعاً این به خاطر آدمهایی است که در آن رادیو کار می کرده اند. 

خوشبخت درباره نقش کمرنگ نیروهای نظامی در فیلم خود اضافه کرد: متاسفانه آرشیو بسیار کمی از آن دوران وجود داشت، ما هر چه داشتیم در وسع خودمان براساس اطلاعات شکل گرفته است. 

سهراب خسروی تدوینگر این فیلم درباره این فیلم اضافه کرد: تدوین این فیلم کار بسیار سختی بود، زیرا فرمی که گرفته شده بود کلا فرم سختی بود، ما ماه ها به دنبال مستندات تصویری بودیم و خیلی سخت این فیلم را به این نسخه نهایی رساندیم، استفاده از تصاویر آرشیوی برای واقعیت پذیری اثر صورت گرفته است. 

جعفر محمدشاهی طراح صحنه فیلم درباره ساخت و طراحی دکور و صحنه اثر گفت: من در این فیلم به شدت از نظرات مربی خود عبدالحمید قدیریان بهره گرفتم و تمام سعی مان باورپذیری اتفاق بود. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *