صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

علل گرایش نوجوانان به سیگار

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۴۶۱
نوجوانان و جوانان آسیب پذیرترین گروه‌ها در برابر مصرف سیگار هستند، چون اعتیاد به مواد مخدر معمولا از سنین نوجوانی و اغلب از یک ماده کم اثر همچون سیگار شروع می‌شود، بنابراین باید در برخورد با نوجوانان سیگاری مواردی را مدنظر قرار داد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، مرضیه عفتی، مشاور مرکز مشاوره آرامش پلیس گیلان بیان کرد: عوامل فردی پدیده مصرف سیگار شامل نیاز به جلب توجه و رفع عصبانیت، احساسات مربوط به دوران بلوغ، کنجکاوی، ترس طرد شدن از گروه، احساس خوشی و نشاط، لجاجت و مخالفت با روش‌ها و سختگیری‌های والدین و نداشتن آگاهی از آسیب‌های ناشی از دود سیگار می‌شود.

عفتی اضافه کرد: عوامل خانوادگی هم شامل روابط ناسازگار بین والدین، وجود افراد سیگاری در خانواده و اطرافیان، احساس تنهایی و کمبود محبت در خانواده و عدم روابط دوستانه و صمیمی بین والدین و فرزندان می‌شود. عوامل اجتماعی نیز مانند تبلیغات گسترده برای مصرف سیگار توسط رسانه ها، تاثیر محیط و الگوبرداری از دوستان و والدین سیگاری می‌باشد.

وی در پاسخ به این سوال که مصرف سیگار در سنین پایین چه آسیب‌هایی در پی دارد؟ تصریح کرد: از مصرف سیگار به عنوان اولین علت مرگ و میر قابل پیشگیری در دنیا نام برده می‌شود. بیش از ۷۰۰۰ ماده و ترکیب شیمیایی در دود سیگار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها سمی هستند و می‌توانند منجر به آسیب فوری و بروز بیماری‌های متعدد شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *