صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاشت گل های خاص برای شب عید/ روبان و کاغذ رنگی هم دستخوش گرانی شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۴۲۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه، تولیدکنندگان با افزایش تولید گل می‌توانند به واسطه کاهش قیمت تمام شده، تقاضا را افزایش دهند.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره وضعیت بازار اظهار کرد: هم اکنون بازار گل و گیاه در وضعیت مساعدی به سر می‌برد و با نزدیک شدن به روز مادر، این بازار با رونق مواجه خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی برای بازار شب عید گل و گیاه بسیار سخت و دشوار است چراکه بسیاری از عوامل از جمله آب و هوا و مناسبت‌ها به طور مستقیم در این بازار تاثیر گذار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران بیان کرد: گل و گیاه از جمله کالا‌های هستند که امکان انبار کردن و نگه داری طولانی مدت آن‌ها وجود ندارد به همین دلیل این محصولات باید در مدت محدودی پس از عرضه به فروش برسند، در غیر این صورت از قیمت و ارزش آن کاسته می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: برخی گلخانه‌ها هم اکنون در حال کاشت گل‌های خاص هستند که برای شب عید روانه بازار کنند گفتنی است این گونه از گل‌ها تقاضای کمتری در طول سال دارند و تولید آن‌ها نیز به ندرت صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران تصریح کرد: امیدواریم که تا بازار شب عید، آب و هوا مساعد باشد و سرما زدگی به گلخانه‌ها وارد نشود تا انواع گل با قیمت‌های مناسبی به دست مصرف کننده برسد.

وی مطرح کرد: فروشگاه‌ها برای فروش گل و گیاه از یک سری لوازم تزئینی استفاده می‌کنند که این لوازم از جمله روبان، فوم و کاغذ رنگی در سال گذشته و ابتدای امسال با افزایش قیمت مواجه شدند، اما از ابتدای امسال با ثبات در قیمت ارز، این محصولات نیز نوسان قیمت نداشتند و شاهد افزایش قیمت تمام شده گل نبودیم.

شاهرخی خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت گل، طی دو سال گذشته با کاهش تولید نیز مواجه شدیم، اما به تازگی تولید کنندگان به این نتیجه رسیده اند که با افزایش تولیدات خود می‌توانند با کاهش قیمت تمام شده محصول تقاضا را افزایش دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *