صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بودجه کاهش تصادفات جاده‌ای چقدر است؟

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۹۰۳۴۸
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه ۹۹ برای کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش گروه فضای مجازی ، حسن خسته‌بند با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۹ چیزی حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور تخصیص پیدا کرده است اظهار داشت: با توجه به بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس امکان دارد میزان این مبلغ دچار تغییراتی شده و مقدار آن تغییر پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس رفع نقاط حادثه‌خیر جاده‌ای کشور را یکی از مؤلفه‌های مهم جهت کاهش وقوع سوانح رانندگی و تلفات انسانی تلقی کرد و ابراز داشت: در کنار اعمال جرایم رانندگی سخت که عامل بازدارنده خوبی محسوب می‌شود کاهش هر چه بیشتر تعداد نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خسته‌بند با انتقاد شدید از نحوه عملکرد صنایع خودروسازی کشور و ساخت بسیار ضعیف بدنه خودرو‌های سواری عنوان کرد: هر ساله جان تعداد بسیار زیادی از مردم به علت ناکارآمدی و ناایمن بودن خودرو‌ها به خطر می‌افتد و انتظار داریم نهاد‌های ذی‌ربط در این حیطه ورود جدی‌تری داشته باشند و جلوی ادامه این وضعیت را بگیرند.

وی از وجود چیزی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور سخن گفت و با اشاره به اینکه باید اعتبارات کافی جهت اصلاح این نقاط تخصیص پیدا کند تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود اعتبارات و منابع مالی روبه‌رو هستیم، اما با تمام این اوضاع باید بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق نسبت به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای اقدام کنیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی تخصیص اعتبارات کلان را لازمه حل و فصل بحث کاهش تلفات انسانی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور دانست و گفت: سالانه بیش از یک میلیون خودرو وارد بازار می‌شود و به واسطه آن تعداد تلفات جاده‌ای نیز افزایش پیدا می‌کند از سوی دیگر نقاط حادثه‌خیز باعث وخیم‌تر شدن وضعیت می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئولان باید برای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سوانح رانندگی اقدامات جدی‌تری انجام دهند خاطرنشان کرد: کیفیت بدنه خودرو‌ها در کشورمان به‌هیچ عنوان مطلوب نیست و با کوچک‌ترین تصادف و برخوردی منجر به جراحات شدید و فوت می‌شود.

خسته‌بند خسارات زیادی که از بابت سوانح رانندگی هر ساله بر کشور تحمیل می‌شود را مورد توجه قرار داد و افزود: اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تخصیص اعتبارات لازم برای این امر، اعمال جرایم نقدی سنگین برای تخلفات رانندگی و افزایش ایمنی خودرو‌های تولیدی از جمله مؤلفه‌های اساسی برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای در کشور است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *