با یکی از مرگبارترین جادههای کشور آشنا شوید
به گزارش گروه فضای مجازی ، مقبره امامزاده پیر عبدالله در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر دورود واقع شده و این امامزاده از دیرباز مورد ارادت خاص مردم این خطه قرار گرفته است و همواره مردم از راههای دور و نزدیک به زیارت این امامزاده بزرگوار میروند.
مقبره این امامزاده بهواسطه قرار گرفتن در منطقه رشتهکوههای زاگرس و دامنه پریز کوه، وجود رودخانههای سزار و گهر رود و با وجود روستای گردشگری تی در جوار این امامزاده با جاذبههای تفریحی بسیاری و همچنین وجود بزرگترین مزرعه پرورش ماهی لرستان در این محل سالانه افراد زیادی جهت زیارت و گذراندن اوقات فراغت خود به این منطقه سفر میکنند.
جاده کوهستانی این مسیر با مسافت ۲۵ کیلومتر راه دسترسی به ۱۵ روستا است و مردم این منطقه همواره در این مسیر شاهد حوادث دلخراشی بودهاند که اخیراً نیز صبح روز ۲۶ دی ماه ۹۸ حوالی ساعت ۱۰ یک خودروی پراید که از دورود بهسمت روستای عمارت با چهار سرنشین در حال تردد بود روبهروی روستای دره چنار کیلومتر ۲۳ محور دورود امامزاده عبدالله متأسفانه از روی یکی از پنج پل حادثهساز این محور به زیر پل سقوط کرده که بر اثر این حادثه یک مرد و یک زن جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر نیز بهشدت آسیب دیدند.
این پل حادثهخیز در مسیر عبور روستاهای چمچیت، برآفتاب، جله، درهچنار، عمارت و تی است و این روستاها بهمرکزیت روستای عمارت زیر نظر بخش مرکزی شهرستان دورود است.
قدرت سالاروند دهیار روستای درهچنار در رابطه با وضعیت این جاده میگوید: تاکنون حدود ۳۰ نفر از این پل با خودرو سقوط کردند که نزدیک به ۱۸ نفر آنان جان خود را از دست دادهاند.
وی با ابراز اینکه عامل بهوجود آورنده این حوادث از جمله عرض کم این پل، ساختار قدیمی آن و همچنین نداشتن گاردریل و علائم رانندگی است عنوان میکند: با توجه به تکرار تصادفات در این جاده از مسئولان انتظار داریم که به مشکلات این منطقه رسیدگی کنند.
محمد سالاروند عضو شورای روستای عمارت نیز بیان میکند: علیرغم مکاتبات و پیگیریهای اعضای شورای اسلامی روستای عمارت، حومه و مطالبات بحق مردم منطقه عمارت طی سالهای مختلف برای برطرف کردن مشکلات حداقلی ساختاری محور مذکور بهویژه مرمت، ترمیم و نصب گارد حفاظتی پنج پل ارتباطی در این محور هنوز اقدامی انجام نشده و سالهاست شاهد تلفات و تبعات ناشی از حوادث رانندگی مشابه در این محور هستیم و متأسفانه مشکلات ساختاری همچنان بهقوت خود باقی است.
وی تصریح میکند: مشکلاتی همچون عدم تعریض مناسب جاده و حجم بالای ترافیک در فصل تابستان، عدم آنتندهی موبایل در این محور و وجود پنج پل حادثهساز در جادهای که این منطقه را به شهرستان دورود وصل میکند بیشترین مشکل ماست.