راهکار جمع آوری دستفروشان مترو کشف شد!
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو افزود: ما نمیتوانیم جلوی هر مسافر را بگیریم و از او بپرسیم چه چیزی همراه آنها است، زیرا هر فردی میتواند بلیت مترو را تهیه و از قطار استفاده کند.
محمدیان تصریح کرد: وقتی مردم از دستفروشان خرید کنند و بازار آنها خوب باشد حضور آنها در مترو پررنگ میشود و باید تاکید کنم وظیفه مترو که از سال ۷۷ آن را آغاز کرده است فرهنگ سازی جهت استفاده مطلوب مسافران از مترو است.
وی تاکید کرد: اگر مردم رعایت کنند و از دستفروشان خرید نکنند شاهد حذف دستفروشان از سطح ایستگاههای مترو هستیم، اما تا زمانی که بازار آنها پر مشتری باشد این وضعیت (حضور دستفروشان در مترو) ادامه دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو در تشریح وظیفه مترو تهران در قبال دستفروشان گفت: وظیفه ما این است که به گونهای برنامه ریزی کنیم تا قطارها در زمان مشخص به ایستگاه برسند و مسافرگیری کنند.
محمدیان ادامه داد: ما در ایستگاههای مترو تعداد زیادی نیرو و مسئول نداریم تا بخواهیم آنها را برای برخورد با دستفروشان مامور کنیم و در قانون نیز هیچ ماده و بندی برای برخورد با دستفروشان وجود ندارد.