صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صدور سند کاداستری در استان بوشهر ۲۲ درصد رشد یافت

۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۸۹۴۴۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک بوشهر گفت: ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد ۴۰ هزار و ۶۵۵ فقره سند مالکیت کاداستری در این استان صادر و تحویل متقاضیان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایش بیست و دو درصدی را نشان می‌دهد.

سعید محوری مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، درخصوص طرح کاداستر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد ۴۰ هزار و ۶۵۵ فقره سند مالکیت کاداستری در این استان صادر و تحویل متقاضیان شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایش بیست و دو درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه دقت در ثبت املاک موجب کاهش دعاوی در محاکم، امنیت بیشتر معاملات و حفظ و حراست از حقوق مالکین می‌گردد، باید با آموزش‌های عمومی زمینه آگاهی هرچه بیشتر مردم در این زمینه را فراهم کرد.

محوری بابیان اینکه در همین مدت بالغ‌ بر ۳۱ هزار و ۷۷۴ استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان و مراجع ذی صلاح به ادارات ثبت‌اسناد و املاک تابعه استان ارسال شده و تماماً به‌صورت الکترونیکی بررسی و پاسخ‌ داده‌ شده است، اظهار کرد: از محاسن ارسال استعلامات به‌صورت الکترونیکی می‌توان به جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب‌رجوع، جلوگیری از سوءاستفاده و جعل در نقل و انتقالات و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل سرعت عمل بیش‌ از پیش در صدور اسناد مالکیت کاداستری است و امیدواریم با تسریع در صدور اسناد مالکیت اشخاص، اسناد مالکیت دولتی و نیز اسناد موقوفات زمینه رفاه حال هر چه بیشتر مراجعین و پیشبرد اهداف مدنظر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور را فراهم نماییم.

وی در پایان با اشاره به این‌که شعار ما بر محور مکانیزه کردن انجام فرایند‌ها استوار است، یادآور شد: در این زمینه و در جهت تسهیل و تسریع انجام امور مراجعین طی یک سال اخیر گام‌های بسیار مطلوبی برداشته‌ایم که می‌توان به تهیه آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی و اسکن آن‌ها اشاره کرد که با این اقدام تمامی پرونده‌های موجود به‌راحتی و با تشریح جزییات قابل‌رؤیت و دسترسی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *