صدور سند کاداستری در استان بوشهر ۲۲ درصد رشد یافت
وی افزود: با توجه به اینکه دقت در ثبت املاک موجب کاهش دعاوی در محاکم، امنیت بیشتر معاملات و حفظ و حراست از حقوق مالکین میگردد، باید با آموزشهای عمومی زمینه آگاهی هرچه بیشتر مردم در این زمینه را فراهم کرد.
محوری بابیان اینکه در همین مدت بالغ بر ۳۱ هزار و ۷۷۴ استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان و مراجع ذی صلاح به ادارات ثبتاسناد و املاک تابعه استان ارسال شده و تماماً بهصورت الکترونیکی بررسی و پاسخ داده شده است، اظهار کرد: از محاسن ارسال استعلامات بهصورت الکترونیکی میتوان به جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی اربابرجوع، جلوگیری از سوءاستفاده و جعل در نقل و انتقالات و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامههای این اداره کل سرعت عمل بیش از پیش در صدور اسناد مالکیت کاداستری است و امیدواریم با تسریع در صدور اسناد مالکیت اشخاص، اسناد مالکیت دولتی و نیز اسناد موقوفات زمینه رفاه حال هر چه بیشتر مراجعین و پیشبرد اهداف مدنظر سازمان ثبتاسناد و املاک کشور را فراهم نماییم.
وی در پایان با اشاره به اینکه شعار ما بر محور مکانیزه کردن انجام فرایندها استوار است، یادآور شد: در این زمینه و در جهت تسهیل و تسریع انجام امور مراجعین طی یک سال اخیر گامهای بسیار مطلوبی برداشتهایم که میتوان به تهیه آرشیو الکترونیکی پروندههای ثبتی و اسکن آنها اشاره کرد که با این اقدام تمامی پروندههای موجود بهراحتی و با تشریح جزییات قابلرؤیت و دسترسی است.