صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برند سازی کلید حل مشکل صنعت زیتون / ۸۰ درصد زیتون کشور فله‌ای فروخته می‌شود

۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۵۸۹۲۹۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس شورای ملی زیتون گفت: افزایش کاذب قیمت، دلال بازی و بازار ضعیف رقابت از جمله مشکلات صنعت زیتون است.

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون در گفت ‎وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص برند سازی محصول زیتون اظهار کرد: برند سازی برای زیتون یکی از موثر‌ترین اقداماتی است که می‌تواند بازار زیتون را از هر لحاظ با رونق مواجه کند.

وی افزود: برند سازی محصولات درآمد دولت و درآمد بخش خصوصی را افزایش می‌دهد و باعث رشد اشتغال زایی در کشور می شود.

رئیس شورای ملی زیتون بیان کرد: برند سازی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که رغبت کشاورزان را به تجارت خارجی و فعالیت در بازار‌های بین المللی افزایش می‌دهد، یعنی کشاوزان تنها از این راه می‌توانند محصولات خود را در بازار‌های جهانی به فروش برسانند.

عباسی ادامه داد: تا پیش از این زیتون ایرانی به صورت فله‌ای و بدون ثبت برند صادر و در بازار‌های جهانی عرضه می‌شد، اما هم اکنون شرایط بازار‌های جهانی به گونه ای است که امکان فروش محصولات بدون برند بسیار سخت و هزینه بر است.

وی تصریح کرد: صنعت زیتون ایران با وجود کیفیت بالا در جهان شناخته شده نیست بنابراین برند سازی تنها راهی است که می‌تواند این محصول با کیفیت را در داخل کشور و جهان مطرح کند.

رئیس شورای ملی زیتون در رابطه با مراحل برند سازی زیتون تصریح کرد: در ابتدا باید زیتون کاران را به برند سازی محصولاتشان تشویق کنیم سپس باید برند آن‌ها را ابتدا در داخل و پس از آن در جهان معرفی کنیم.

عباسی ابراز کرد: برای تبلیغ برند ایرانی در داخل، باید محصولات این برند‌ها را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کنیم، همچنین فروش آن‌ها در فروشگاه‌های بین راهی در استان‌های زیتون خیز، می‌تواند به تبلیغ و فروش آن‌ها کمک شایانی کند.

وی مطرح کرد: افزایش کیفیت زیتون به دلیل افزایش نظارت‌ها و رعایت استاندارد، یکی از مهم‌ترین دستاورد‌هایی است که پس از برند سازی شامل حال صنعت زیتون کشور می‌شود.

رئیس شورای ملی زیتون خاطر نشان کرد: هم اکنون عمده افزایش قیمت زیتون ایرانی، به دلیل وجود واسطه‌ها و دلال بازی در این صنعت است که با برند سازی، این واسطه‌ها از بین می‌رود و در نتیجه قیمت تمام شده کاهش و سود زیتون کاران افزایش پیدا می‌کند.

عباسی اظهار کرد: با افزایش سود کشاورزان، رغبت آن‌ها به تولید نیز افزایش پیدا می یابد که رونق تولید زیتون را به همراه دارد و این دستاورد‌ها بدون برند سازی ممکن نیست.

وی افزود: هم اکنون که برند سازی در صنعت زیتون ایران رعایت نمی‌شود، حدود ۲۰ درصد از محصولات در قالب بسته بندی و ۸۰ صورت فله‌ای روانه بازار می‌شوند.

رئیس شورای ملی زیتون بیان کرد: برند سازی هزینه چندانی برای دولت و انجمن ملی زیتون کشور ندارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *