صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عرضه فوق العاده کالای با تخفیف ویژه شب عید

۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶:۰۱
کد خبر: ۵۸۸۶۲۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: فروش فوق العاده برای عرضه کالا با تخفیف ویژه در شب عید تصویب شد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار برنامه‌های ویژه تنظیم بازار در ایام پایانی سال را مصوب کرد و علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، موضوع فروش فوق العاده که به معنی عرضه کالا با تخفیف ویژه است را در واحد‌های صنفی منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار مصوب کردیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با مسئولیت کارگروه تنظیم بازار استان‌ها و به ریاست استاندار انجام می‌شود، تصریح کرد: تکلیف شده است که این نمایشگاه‌ها در استان‌ها دایر شود و اگر استانی ادعا می‌کند که ضرورتی بر برگزاری آن را ندارد، حتماً باید با ارائه ادله لازم از مرکز مجوز عدم برگزاری آن را بگیرد و گرنه اجرایش الزامی است.

ابلاغ طرح تشدید بازسی بازار در ایام پایانی سال

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه ابلاغ طرح تشدید بازسی بازار در ایام پایانی سال را در دستور کار قرار دادیم، گفت: امروز مصوب شد ۳۰ هزار تن پرتقال و حدود ۲۳ هزار تن سیب (که خریداری شده و در انبار‌های استان‌های مبدا نگهداری می‌شود) تا قبل از ۱۰ اسفندماه برای عرضه به استان‌های مقصد منتقل شود.

کلامی ادامه داد: این میزان سیب و پرتقال با تعیین شبکه‌های توزیع منتخب که کالای تنظیم بازاری را در ایام پایانی سال عرضه می‌کنند، عرضه خواهد شد و ان شالله عرضه سیب، پرتقال را در کنار برنج، شکر، روغن، مرغ و گوشت در نمایشگاه‌های بهاره امسال خواهیم داشت.


حضور تشکل‌های تولیدی و واحد‌های بزرگ در نمایشگاه‌ها و ارائه کالا بدون واسطه و با تخفیف ویژه


وی اضافه کرد: هماهنگی لازم برای حضور تشکل‌های تولیدی و واحد‌های تولیدی بزرگ کشور در نمایشگاه‌ها و ارائه کالا بدون واسطه و با تخفیف ویژه مصوب شده است و کمیته‌های ستادی دبیرخانه تنظیم بازار و دبیرخانه‌های کارگروه‌های تنظیم بازار استانها، هماهنگی لازم را برای معرفی واحد‌های تولیدی جهت حضور در نمایشگاه‌ها و غرفه‌های منتخب، انجام خواهند داد.

دولت نمی‌خواهد بخش خصوصی فعال متضرر شود

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیب و پرتقال را در پایان سال متناسب با هزینه‌های انجام شده و متناسب با نرخ بازار تعیین نرخ می‌کنیم البته دولت نمی‌خواهد اگر بخش خصوصی فعالی برای عرضه شب عید برنامه ریزی دارد و کار ذخیره سازی را برای عرضه با قیمت متعارف انجام می‌دهد، متضرر شود.

به دنبال عرضه سیب و پرتقال برای جلوگیری از گرانفروشی و افزایش قیمت نامتعارف هستیم

کلامی با بیان اینکه به دنبال عرضه سیب و پرتقال به گونه‌ای هستیم که جلوی گرانفروشی و افزایش قیمت نامتعارف گرفته شود، افزود: هزینه‌های متعارف را دولت می‌پذیرد چرا که در قوانین بالادستی گفته اند که دولت مداخله اش در بازار نباید به گونه‌ای باشد که منجر به حذف بخش خصوصی شود.

وی با بیان اینکه سیب و پرتقال را در ایام پایانی سال در حاشیه بازار، اما با قیمت متعادل تری عرضه می‌کنیم، اضافه کرد: بقیه کالا‌ها مثل گوشت، شکر و مرغ نیز قیمت مصوب دارد و تناژ اقلام اساسی و قیمت عرضه که قطعا در حاشیه قیمت بازار با تخفیف مشخصی هست به دبیرخانه تنظیم بازار محول شده تا اعداد و ارقام را مصوب و ابلاغ کنیم که کار شروع شود.

اتاق‌های اصناف سراسر کشور مجری برگزاری نمایشگاه‌ها هستند

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با اعلام اینکه مکلف شده است که مرکز اصناف و بازرگانان دستور برگزاری نمایشگاه‌ها را سریعا تهیه و ابلاغ کند، گفت: اتاق‌های اصناف سراسر کشور مجری برگزاری نمایشگاه‌ها هستند و به آن‌ها تکلیف کردیم تا در کارگروه تنظیم بازار استان‌ها که به ریاست استاندار و حضور دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری ها، نیروی انتظامی، اماکن، نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف در استان‌ها برگزار می‌شود، هزینه برگزاری نمایشگاه‌ها طوری مدیریت شود که غرفه‌هایی که در اختیار فعالان اقتصادی برای عرضه کالا با نرخ مناسب قرار می‌گیرد با کمترین هزینه باشد تا عرضه کالا با نرخ مناسب برای مردم فراهم آید.

کلامی همچنین در خصوص کالا‌ها و اقلام اساسی که برای رصد و پایش در ایام پایانی سال مدنظر هستند، گفت: این موارد به دو دسته کالا‌ها و خدمات تقسیم شده اند که کالا‌ها علاوه بر کالا‌های اساسی، نان، برنج و روغن نباتی، شکر، حبوبات، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و کالا‌هایی که بیشتر شب عید مصرف می‌شود مانند پوشاک، کیف و کفش، لبنیات، شیر، پنیر، کره، ماست و شیرینی جات، خشکبار و آجیل، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو، روغن موتور، تامین بنزین، گازوییل و کپسول مایع به عنوان سوخت‌های پرمصرف ایام پایانی سال هستند.

وی بیان کرد: خدمات مشمول نیز حمل و نقل درون شهری، برون شهری شامل بار مسافر، خدمات تعمیر خودرو و خدمات پس از فروش، اماکن تفریحی و فرهنگی و سیاحتی و زیارتی و هتل داری و گردشگری مانند واحد‌های اقامتی و غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین و درون شهری، خدمات گردشگری، خدمات انبار و سردخانه، خدمات خبازی‌ها، خشکشویی‌ها و قالیشویی‌ها هستند که در دستور طرح تشدید نظارت در ایام پایانی سال واقع شده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *