صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تحول در برنامه‌های درسی عربی و انگلیسی اولویت آموزش و پرورش است

۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹:۰۱
کد خبر: ۵۸۷۹۶۴
وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول در برنامه‌های درسی عربی و انگلیسی جز اولویت‌ها و دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، دو درسی که در مدارس ما آموزش داده می‌شود زبان انگلیسی و زبان عربی است. در زبان انگلیسی مبنا این است که دانش آموزان بتوانند به مهارت ارتباطی چهار گانه در زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، حرف زدن و گوش کردن) دست پیدا کنند. اما در این درس با وجود اینکه سال‌های زیادی است که در مدارس تدریس می‌شود بازخورد مناسبی نگرفته ایم. برخی بیان می‌کنند: موضوع این است که میزان ساعتی که در کثرت دروس در متوسطه اول به این درس اختصاص داده شده است، برای رساندن دانش آموزان به این توانمندی بسیار کم است.

خصوصا اینکه از تعداد ساعات تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول در نظام جدید کاسته شده و از ۳۶ ساعت در هفته به ۳۰ ساعت کاسته شده است. چند درس هم وارد دوره متوسطه اول شده است که ناخوداگاه از ساعت درس زبان در این مقطع کاسته شده است. پیش از این درس زبان در اول و دوم و سوم راهنمایی تدریس می‌شد و از آنجا که عملا کلاس اول راهنمایی حذف شد و به ششم تغییر پیدا کرد، یک پایه دیرتر آموزش زبان آغاز می‌شود. حجم ساعتی که نیاز است تا دانش آموزان را به توانمندی مهارتی مورد نیاز برساند، بسیار بیش از این سعت را می‌طلبد.

در این زمینه همچنین بهناز شهنواز کارشناس مسائل آموزشی به خبرنگار میزان گفت: دانش آموزان سال‌های بسیار زیادی است که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم در مدارس پذیرفته اند، ولی متاسفانه سرمایه گذاری خوبی روی آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش ما انجام نشده و کتاب‌هایی به عنوان کتاب درسی به دانش آموزان معرفی می‌شوند، ولی در نهایت بازخورد خوبی ندارد.

کارشناس مسائل آموزشی درباره علت اینکه از آموزش زبان انگلیسی بازخورد مناسبی نداشته ایم اظهار کرد: به این دلیل که مراحلی که برای آموزش باید طی شود و پیگیری‌هایی که باید برای آن بشود که این زبان به عنوان زبان دوم آموزش داده شود و دانش آموزان به آن مسلط شوند صورت نگرفته است.

علاوه بر نظر متخصصان و صاحب نظران مبنی بر عدم کارایی مناسب آموزش زبان انگلیسی و عربی در مدارس والدین و دانش آموزان نیز از این وضعیت راضی نیستند و بعد از چندین سال آموزش آن‌ها بلاخره پایشان به کلاس‌های خصوصی آزاد برای فراگیری این زبان باز می‌شود.

تحول در برنامه‌های درسی عربی و انگلیسی اولویت آموزش و پرورش است

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ، درباره علت ناکارآمدی زبان انگلیسی و عربی در مدارس گفت: اصول بنیادین تحول در آموزش و پرورش و اساس آن تحول در برنامه‌های درسی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: یکی از برنامه‌ها برای تحول بنیادین آموزش و پرورش تحول در درس‌ها و برنامه درسی زبان انگلیسی و عربی است.

حاجی میرزایی گفت: تحول در برنامه‌های درسی عربی و انگلیسی جز اولویت‌ها و دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *