۴ گام برای ارتقای رضایتمندی شهروندان از میادین میوه و تره بار
وی با اشاره به ضرورت توجه به «عدالت» به عنوان یک شاخص مهم در جهت جلب رضایت شهروندان و اطمینان از انجام درست کارکردهای یک سازمان، اظهار کرد: یکی از مهمترین ابعاد شاخصه عدالت در چارچوب کارکرد سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، توزیع عادلانه ۲۴۳ میدان و بازارها میوه و تره بار در ۲۲ منطقه شهر تهران و دسترسی آسان و راحت شهروندان به این بازارهاست و البته بر اساس یک برنامه زمانبندی شده، در صدد توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلات پرجمعیت و فاقد بازار هستیم.
راد به «پاسخگویی» به عنوان دیگر شاخصه مهم رضایتمندی شهروندان، اشاره و تصریح کرد: علاوه بر نظارتهای مستمر و منظم بر عملکرد میادین و بازارهای میوه و تره بار، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با رصد روزانه رسانههای مختلف و پاسخگویی به پیامهای مردمی و پیگیری موضوعات مطروحه از سوی مردم، خود را ملزم میداند تا پاسخگوی مطالبات شهروندان باشد.
وی با بیان اینکه امروزه «اثربخشی و کارآیی» به عنوان یکی از مهمترین شاخصههای قابل سنجش برای تعیین درستی یا نادرستی کارکردهای یک سازمان مطرح است، تاکید کرد: رضایتمندی مراجعهکنندگان از یک سازمان، ناشی از کارآیی و اثربخشی آن مجموعه است و در این زمینه، علاوه بر اذعان نهادهای نظارتی خارج از مدیریت شهری، آمارهای موجود حاکی از رضایت ۸۱ درصدی شهروندان از قیمت و کیفیت محصولات و رضایت ۹۳ درصدی آنها از برخورد مناسب کارکنان میادین و بازارهای میوه و تره بار با شهروندان است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان، صاحبان اصلی شهر هستند، خاطرنشان کرد: بر این باوریم که تلاش برای تحقق این اهداف، میتواند موجب افزایش رضایتمندی شهروندان از خدماتی شود که توسط سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران ارائه میشود و البته همه این اصول و گامها، زمانی ارزشمند است که در چارچوب و ذیل قانونمندی و قانونمداری رخ دهد. از این رو، رعایت قانون را نه یک اصل بلکه یک پیشفرض مسلم میدانیم.